Plastilină de casă

Că tot suntem la capitolul crafts and arts, iată cu ce mă îndeletnicesc eu seara, de la o îndelungă vreme încoace.

image

Plastilina de cumpărat nu e bună

Ideea e că plastilina din comerţ, fie că e de la Hello, Kitty, fie că e Moon Dough sau plastilină ordinară românească, e plină de tot soiul de substanţe al căror denumire nu pot s-o pronunţ fără efort. Iar eu, ce nu pot să pronunţ, prefer să nu ating, deci mai bine nu cumpăr.

În plus, plastilina e scumpă, dacă vreau din aia care miroase frumos. Dacă iau din cea obişnuită, nu pot să mă ating de ea de miros. Deci, ce facem?

Plastilină de casă!

Cum se face? Nemaipomenit de ieftin şi de simplu. Ai nevoie de:

- făină, 6 linguri cu vârf
- sare, 6 linguri
- ulei, două linguri
- apă, cât cere

Opţional, pentru efecte speciale, poţi să adaugi:

- aromă de ceva care îţi place (vanilie, portocală, rom, treaba ta)
- colorant alimentar (pentru distracţie maximă, prepară plastilina în mai multe boluri, cu mai multe culori)

Toate astea se amestecă bine, adăugând apă câte puţin, până când consistenţa e ca cea a plastilinei. Se poate folosi exact ca plastilina de cumpărat, numai că puteţi fi fără grijă dacă al mic înghite cumva din ea, pentru că, în afară de gustul oribil de sare (ocnă! descurajează orice plod să mai bage vreodată plastilină în gură!), altceva rău nu are.

Lăsată la aer, se usucă frumos şi devine tare, iar sarea îi dă un fel de… sclipici (cristalele de sare sunt de vină). Poate fi uscată şi în cuptor, pe low, dar nu cred că merită efortul – obiectele subţiri se usucă în cam 24 de ore.

Apoi pot fi pictate şi lăcuite.

Noi am făcut aşa fructe, legume, magneţi de frigider, coliere (am modelat mărgele din plastilină şi apoi le-am înşirat pe aţă) şi tot aşa. Azi am făcut nişte medalii (cam urâţele, poate le facem mai frumoase cu guaşe) şi chestii de mâncare. :)

Plastilina nefolosită se păstrează într-o punguţă bine închisă, la frigider, mai bine de o lună (sarea aia conservă tot!).

Spor la plastilinit şi, dacă vă place genul ăsta de articol despre jucărele pentru plozi, să-mi spuneţi, că am resurse nelimitate! :)  :)  :)

10 comments on “Plastilină de casă

  1. ce mișto, habar n-aveam din ce e făcută plastilina. eu i-am luat de curând fiicei unei prietene o trusă din aia de făcut săpun în diverse forme, culori și arome. a fost foarte fericită și s-a apucat pe loc să facă săpun :))

    • Hm, săpun n-am încercat să fac, dar mi-ai dat o idee!

      Plastilina de cumpărat nu e făcută cu făină şi sare, ci din tot soiul de chimicale… Aşa că modelăm cu asta! Şi stau şi eu liniştită că nu are ce să păţească de la ea. Plus că nu se termină, practic, niciodată. Dacă nu mai e, nu-i nimic, făină şi sare şi ulei am mereu în casă! :) :) :)

  2. Pingback: Ce jocuri folosim pentru dezvoltarea inteligentei piticilor? « pitici dar voinici

  3. Pingback: Ce-am mai făcut până de Crăciun: ornamente de masă, brăduţi şi omuleţi de turtă dulce | Litere si cifre

Lasă un răspuns

