Lasa-i pe Atkins si Monti sa se odihneasca in pace…

… nu de alta, dar sa faci infarct la 71 de ani (Atkins) si sa mori la 66 (Montignac) parca nu-s exemple tocmai bune de viata sanatoasa.

In plus, sa te umfli cu carnati, sunca, salam, cascaval si alte chestii de genul asta chiar nu-i o afacere. Si nici sa stai toata viata sa te abtii de la paine cu unt sau cartofi fierti cu somon prajit, numai fiindca n-ai voie sa asociezi grasimea cu carbohidratii!

In plus, un studiu serios recent (despre care am gasit nu doar un articol, dar asta e cel mai cuprinzator) a aratat ca dietele care limiteaza carbohidratii si dau liber la grasimi animale si carne sunt riscante pentru sanatate, pe cand cele care, desi limiteaza carbohidratii, dau liber la grasimi vegetale si proteina vegetala, dimpotriva, chiar au beneficii dovedite. Iata citatul:

Men and women on the animal-based low-carb diet had a 23 percent increased risk of death, a 14 percent increased risk of dying from heart disease and a 28 percent increased risk of dying from cancer, the study authors found.

Those on an „Eco-Atkins” diet, the ones who incorporated vegetable-derived fats and proteins, had a 20 percent lower death rate and a 23 percent lower risk of dying from heart disease, the findings indicated.

In fine, am experimentat toate dietele, de la Ww pana la Dukan. De la Atkins la Monti. De la SouthBeach la supa de varza si tampenia daneza. Am avut timp ani de zile sa lupt cu kilele in plus – initial doar vreo zece, dupa sarcina – 35. Am reusit sa dau 25 jos, dar numai vreo zece s-au dus cu diversele diete la moda. Si cat de greu! Si cu cata vointa, pofte inabusite, frustrari si nervi si cantar care se oprea undeva si nu se mai misca nici daca dansam pe el sau facea yo-yo la nesfarsit.

Restul de 15 s-au dus in vara asta si s-au dus mancand de toate: si cartofi, prajiti, copti sau fierti, cu toti carbohidratii din ei si cu indicele lor glicemic mare, si prajituri si torturi de toate felurile (chiar acum fac unul, de ciocolata!), si inghetata, si pudding… chiar si bere, vin si whisky, si sa nu uitam de Campari cu suc de portocale proaspat stors, cu 3-4 cubulete de gheata in forma de inimioara, din cele facute in suporturile cauciucate de la Ikea! Totul, doar urmarind un calcul extrem de simplu si la indemana oricui – caloriile mancate minus caloriile consumate trebuie sa dea cu minus 500 in fiecare zi! Asta pentru ca saptamana are 7 zile, 7×500=3500 si fix atatea calorii sunt in 500 g de grasime. Cu alte cuvinte, daca tu ai nevoie de 2000 de calorii sa te mentii, dar mananci 1500 in fiecare zi, slabesti SIGUR doua kile pe luna, fara sa faci nimic altceva. Daca insa mergi pe jos o ora pe zi zilnic si arzi vreo 250 de calorii in felul asta, de exemplu, poti manca 1750 calorii si slabesti la fel (plus ca faci si ceva tonus). Simplu, nu?

Eu am nevoie de 1800 de calorii ca sa ma mentin. Merg pe jos o ora pe zi, asa ca am un regim de 1250 – 1450 calorii, cat s-o nimeri, numai mai putin sau mai mult sa nu fie. Cand nu merg pe jos, mananc la limita de jos; cand merg pe jos, mananc la limita de sus. Asta inseamna oricum 3 mese bune si satioase zilnic, plus ceva de rontait intre ele si ramane loc si de o bere.

Si da, se pot face portii grozav de voluminoase in limita de 200 – 300 – 400 de calorii! Voi da o multime de exemple in postarile care vor urma, deci tine aproape!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s