Gustari minune de slabit pentru cei care mananca de stres, seara

Stiu ca orice dieta bine inceputa dimineata si continuata bine ziua are toate sansele sa sfarseasca intr-un morman de mancare „de consolare” pana seara tarziu. Daca la incercarea de a slabi se mai adauga si o gramada de stress plus lipsa cronica de somn (care da peste cap hormonii numiti leptina si grelina), esecul este garantat. Vointa nimanui nu poate trece peste atat de multa solicitare, asa ca trebuie sa ne inarmam cu smecherii menite sa potoleasca monstrul rozator care isi cere drepturile la capatul unei zile stresante si, in acelasi timp, sa ne mentinem sub numarul de calorii maxim permise.

Sigur ca am putea sa alergam in jurul casei vreo ora si sa ardem cele 400 de calorii aspirate pe nerasuflate intr-un minut, doua de inconstienta fericire. Sigur ca am putea merge la aerobic cu acelasi scop. Dar nu-i mai simplu (mai ales ca vorbim de sfarsitul zilei, cand suntem rupti de oboseala si fix de agitat organismul nu ne mai arde) sa stam tolaniti pe canapea cu un castron plin cu bunatati de molfait pana la deplina relaxare?

Ba da. E mult mai simplu.

Asa ca iata oferta de gustari voluminoase, dar cu putine calorii:

Surimi:

Astia sunt facuti din crab cu amidon si inca niste ingrediente dubioase, dar au 15,6% proteina. Daca mananci 200 de grame ai in burta sub 200 de calorii si te plictisesti pana termini tot din castron.

Baked beans cu sos de rosii

Tot cam 100 de calorii la suta de grame, se gasesc gata preparate in conserve cu pret decent. Eu iau fie Maxim’s, fie marca lui Kaufland, ca n-au asa multa sare. O suta de grame nu are prea mult volum, dar e gustoasa si poate fi adaugata in salatele de legume, in loc de ulei. Salata devine mult mai satioasa, caloriile din ulei dispar… si genul asta de salate merge de minune cu otet balsamic sau orice fel de vinegreta.

Salata de legume cu tofu

Doua rosii cubulete, o jumatate de ardei gras mediu fasii, o ceapa mica rondele, o jumatate de gulie feliata, 6 foi de varza chinezeasca (sau o jumatate de salata verde), otet, piper, sare si doar 100 de calorii la suta de grame. Daca adaugam 50 de grame de tofu taiat cubulete, avem un castron mare, plin cu mancare, la care rontaim garantat macar 7-10 minute. Si asta, daca ne grabim tare.

Jumatati de ardei gras umplute cu salata de cruditati

O jumatate de mar, un sfert de telina medie, un morcov (toate rase pe razatoarea cu gaurele mici), un iaurt mic degresat si o lingurita (fix) de maioneza (care poate lipsi sau se poate inlocui minunat cu mustar dulce La Grande Famiglia – e cu indulcitori). Apoi piper, sare, marar, fiecare ce-i place. Umpli doua, trei, patru jumatati de ardei cu chestia asta minunata si rontai si savurezi o gustare de mai putin de 200 de calorii.

Rosii umplute cu crema de branza de vaci

Branza de vaci slaba e fada, dar capata gust minunat daca stii cu ce s-o amesteci. Asa ca adauga un iaurt mic degresat la o jumatate de pachet de branza de vaci, freaca-le impreuna cu sare, marar, un catel de usturoi zdrobit, condimente pentru tzatziki sau Mirodenia de la Fuchs, o lingurita de chimen pentru cine il prefera si o lingurita de mustar. Umpli doua, trei, patru jumatati de rosie (din care ai scos samburii) cu crema de branza si ai sub 200 de calorii in farfurie!

Viata e brusc mai frumoasa cand poti sa mananci ceva fara grija… nu-i asa?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s