Paine si chifle de casa

 

Paine si chifle de casa, proaspete si crocante

Paine si chifle de casa, proaspete si crocante

Imi place adesea sa miroasa in casa a paine proaspat coapta. Am prins placerea asta de cand mi-am luat, acu’ vreo cativa ani, o masina de facut paine – am testat de atunci zeci de retete, cu sau fara drojdie, cu sau fara zahar, cu miere sau melasa, cu seminte, cu malai, cu cartofi, cu ceapa si usturoi, cu morcov si cate si mai cate minunatii. Am testat toate felurile de faina pe care le-am putut gasi, de la faina obisnuita, alba si ultra laudata ca fiind premixul ideal pentru paine de casa, pana la cea grunjoasa de la Galmopan (care a disparut complet din Kaufland, si chiar sunt disperata! Era cea mai buna!), de la cea de ovaz pana la cea de orez si hrisca.

Cert e ca, oricum ar fi, nimic nu se compara cu painea proaspata facuta in casa, iar eu reusesc sa fac doua paini si sase chifle mari cu doar 500 de grame de faina.

Iata cea mai simpla reteta de paine de casa:

  • 300 ml apa
  • o lingurita de sare
  • o lingura de ulei
  • 500 g faina
  • 3 linguri de zahar
  • 25 de grame de drojdie proaspata

Asta e baza pentru paine, la care fiecare poate face modificari dupa cum il taie capul, pastrand insa cu sfintenie cantitatile. Asta inseamna ca, respectand cantitatile:

  • apa se poate inlocui cu lapte sau lapte de soia
  • uleiul se poate inlocui cu untura, unt, margarina
  • zaharul se poate inlocui cu miere
  • faina se poate amesteca in fel si chip, conditia principala fiind ca faina alba sa ramana in amestec macar jumatate din cantitate (altfel nu prea creste…).

La toate astea se pot adauga seminte, morcovi rondele, ceapa calita sau cruda…

In cuptorul meu electric se face in 45 de minute, dintre care 25 la 180 de grade si restul la 110-130.

Lasă un răspuns

