Tâmpenii sociale: pupatul

Cred că am să scriu despre tampeniile sociale pe care le găsesc inutile sau chiar enervante sau dăunătoare. Tâmpeniile sociale sunt perpetuate din… tâmpenie, iar la schimbarea / anularea lor perpetuatorii rezistă cu dârzenie demnă de cauze mai bune. Un exemplu clasic de tâmpenie socială este pupatul.

Tam, nesam, am, n-am chef, nimeresc peste o cunoștință femeie sau fiind eu însămi din nefericita categorie (bărbații între ei scapă, dar ei au alt obicei nătâng, dau mâna și nu se știe fiecare mână pe unde a fost), trebuie sa trag câte un pupat pe bucile obrajilor respectivei / respectivului. Eu n-aș face asta, dar persoana face, ca în transă, o mutră tâmp fericită, deschide brusc brațele și mă pomenesc cu o gură apropiindu-se cu țugui de fața mea. Primul lucru pe care îl poți face la așa atac e să eviți să te nimerească pe gură și să îți întorci obrazul astfel încât gura hulpavă să te nimerească pe cât posibil aproape de ceafă sau, și mai bine, undeva în aer. Pe urmă, pentru ca scârboșenia are două etape, trebuie să te sucești rapid înspre partea cealaltă, ca să înduri și celălalt pupat, simetric, să nu se supere ailaltă parte de obraz de lângă ailaltă parte de ceafă. Ca să nu te acuze nimeni că ești antisocial/ă (deși DA, EȘTI!), trebuie să scoți și sunetul ăla ca un țăcănit, chiar dacă ai pupat aerul, ca să se audă că ai pupat! Na!

Urăsc tâmpenia asta socială din multe motive, toate – zic eu – suficient de solide pentru secolul ăsta.

1. Circulă, colcăie, mișună o sumedenie de virusuri. Pe lângă că nici dracu’ nu stă acasă (că nu primește ușor învoire – de la muncă, de la școală, ceea ce e o cretinătate, dar mă rog) când bolește și iese în lume ca să împrăștie bine boleșnița, e un fel de complot subconștient colectiv să nu anunți persoana cu care te vezi că ai muci și ești varză. Îi zici însă, când e prea târziu – măcar să știe de unde i se trage. Pe lângă asta, mai trebuie să te și pupi frenetic cu persoana, ca să fii sigur/ă. Că nu scapi.

2. Poate sunt după o zi de alergat prin urbe și n-am apucat să trec pe acasă, să mă împrospătez. E genul de moment în care aș prefera să nu mă ating de nimeni. N-am putea, din respect unii față de ceilalți, să nu ne apropiem mai mult decât e nevoie?

3. Cel mai mișto e când te duci la vreun zaiafet su coctea sau altceva de genul ăsta, când oricum ai stat 4 ore să îți faci părul, să astupi porii să maschezi imperfecțiunile tenului, să te pufoșezi cu pudră… Și se năpustesc asupra ta un set imbecil de pupătoare și pupători, de ieși șifonată din încăierare, cu urme de ruj oribil pe obrajii tăi cu atâta migală machiați și cu șuvițe rebele ieșind din coafura care a durat un secol. Stupid. La fel de stupid ca și machiajul, dar asta e altă discuție.

4. O variațiune a căcatului ăstuia (na, că m-am enervat) este să pui copiii mici să se pupe. Bale peste bale, viruși peste viruși. Fenomenal. Și nerozia întrece orice când, de obicei babele, extaziate, se gudură una la alta „vai, dragă, ce drăguț!”. Ele se miaună că e drăguț o oră, tu tragi muci din nasul odraslei câte o săptămână, bagi antipiretice în plod, stai acasă învoită de la serviciu/ școală și, în final, iei și tu viroza… totul ca să se bucure niște proaste timp de o oră. Genial.

5. Folosește la ceva? Te simți mai bine, băi pupăciosule, după ce mi-ai mozolit obrazul și ți-am troznit un țoc în ureche? E mai fun? Ai orgasm? Care e treaba? Eu una, de fiecare dată când trebuie să trec prin asta, răsuflu ușurată numai după ce scap. Zău că urăsc pupatul social. Grețos.

Așadar, vă rog, oameni buni, încetați cu pupatul social! Este insuportabil, inutil, chiar periculos. Nu mai suntem câini, să ne mirosim sub coadă de fiecare dată când ne vedem (da, cam de acolo vine obiceiul ăsta…). Hai să lăsăm tâmpeniile sociale, că se poate și fără ele.

Urmează altă tâmpenie socială: Cadourile.

2 comentarii la “Tâmpenii sociale: pupatul

  1. Hmm… poate cu pupatul ai parţial dreptate deşi mi se pare exagerată atitudinea ta de ultra-protecţionism de „virusurile letale”. Totuşi, suntem (sau eram, mă rog) fiinţe sociale. Dacă vrei să fii anti-socială, fii liniştită dar nu acuza pe alţii că sunt măcar şi formal OAMENI!
    Însă mi se pare de porc şi prost gust să vorbeşti în termeni denigratori de datul mânii. Care-i şmecheria?
    Există motive chiar foarte raţionale (printre altele o formă de-a-ţi arăta respectul) în a strânge mâna cuiva.
    Dacă eşti aşa scârbită de oameni, de ce mai ieşi din casă? Comandă-ţi totul on-iine şi gata!
    În timp ce rogi tu poporul întreg să înceteze cu pupatul social pentru că ţie ţi se pare insuportabil şi periculos, te rog şi eu ceva: Încetează să mai crezi că doar tu ai dreptate şi că tot ce ţi se pare ţie periculos şi insuportabil, altora li se pare normal.
    Poţi refuza politicos să fii pupată social şi gata.

    ATENŢIE: Şi eu sunt un om care nu suportă pupatul social însă n-am nicio problemă cu datul/strânsul mâinii sau cu îmbrăţişările. Pur şi simplu refuz politicos când cineva vrea să mă pupe social. Şi… ia ghici! Nu m-a acuzat nimeni că-s antisocial. DAR, e o tactică şi-aici! E una iei o moacă din aia acră de-ţi vine să-i dai un picioare meclei respective şi să pui „Eeewww… scârbos! Nu mă pupaaaaaa!” şi alta e să spui „Scuză-mă, nu te supăra dar eu nu agreez pupatul social”.
    Vorba dulce mult aduce!

  2. Găsesc incredibil cum vin unii cu bocancii murdari în sufrageria mea, numai fiindcă e deschisă ușa. Te rog, așadar, să-ți cureți frumos bocancii pe covorașul de la intrare și apoi, dacă consideri că poți conversa fără atacuri la persoană, ești binevenit să rămâi. Dacă nu, te voi invita să te retragi dincolo de prag, pentru că ăsta e blogul meu, căsuța mea virtuală și nu îți voi permite să faci mizerie în ea.

Lasă un răspuns

