Sportul nu ajută la slăbit!

In general, pentru pierderea in greutate, exercitiile sunt cam inutile‘, spune pentru time.com Eric Ravussin, seful Catedrei de Metabolism si Diabet de la Iniversitatea de Stat din Louisiana si unul dintre cei mai respectati cercetatori in domeniul exercitiilor fizice. Multe studii recente ii confirma de altfel spusele: exercitiile fizice nu sunt, asa cum auzim tot timpul prin ziare si reviste, cheia scaderii in greutate. Si problema cu ele este urmatoarea: in vreme ce e cat se poate de adevarat ca exercitiile ard caloriile si ca trebuie sa arzi calorii ca sa pierzi din greutate, exercitiile mai au si un alt efect: iti fac foame mai mare. Asta te face sa mamanci mai mult, anulandu-ti astfel scaderea in greutate pe care ai obtinut-o la sala. Cu alte cuvinte, exercitiile nu te ajuta neaparat sa slabesti, ba chiar pot sa te ingrase.

De aici.

Haha, știam eu. Adică, e pe încercate. Cu toate astea, sunt o grămadă de oameni cărora le-a intrat treaba asta în cap, așa cum le-a intrat și născutul vaginal, alăptatul, mâncatul fără niciun E și homeopatele.

Și e logic. Tu, sedentarul lui pește, clar că iubești canapeaua (eventual să stai tolănit, cu o carte). E evident că detești din tot sufletul să dai bezmetic din membre fără să ajungi din punctul A în punctul B (adică să tragi de fiare pe la vreo sală). Dacă îți învingi felul de a fi și te iei totuși de spinare și te obligi să te supui chinurilor de a fi mare sportiv (tot al lui pește), o să reziști câteva zile și pe urmă o să te apuce o foame de căpcăun.

Vezi tu, înainte de sală, mâncai 2000 de calorii, consumai 1800 doar stând în dos la calculator și mai topeai 200 fugind după autobuz, plimbându-te prin piață, căutând mașina prin parcarea de la supermarket și te mențineai. Gras, dar în echilibru. După sală, într-o săptămână de mers în hei-rup la câte o oră de supliciu pe zi, se cheamă că ți-ai crescut consumul de calorii la 2300 – 2400. Maxim. Ei, dacă ai încercat să mănânci ca de obicei, corpul tău (mă rog, nuca aia mare, grasă și moale pe care o numim creier) și-a zis „băi, nu-mi ajunge, băi, e nașpa, avem consum, n-avem resurse și nici stocul nu e cine-știe-ce!„. Așa că produce repede hormonul ăla neserios (grelina) care te face să ai impresia că s-a terminat crăpelnița din lume și că o să mori de foame în deșertul urban, ros de termite trendy cu abdomene plate. Și sistează, la fel de repede, producția de hormon din ăla serios și bun-bun (leptina), fără de care mănânci ca prostul până îți crapă stomacul și nu mai poți să respiri, dar ai impresia că abia te-ai așezat la masă. Peste chestia asta, bagă niște cortizol în plus și basta.

Efectul e rapid. Consumi zilnic la sală 300-400 de calorii în plus decât de obicei, organismul o ia razna și te trezești băgând în tine cu 1000-1500 de calorii mai mult decât înainte (și mai ai și sentimentul că leșini de foame). Pe urmă o lași mai moale cu sala (că, na, nu e în firea ta) și rămâi la mâncat cu 1000-1500 de calorii în plus, că te-ai obișnuit și organismul e precaut, n-o să renunțe la 1000-1500 de calorii numai așa, că n-ai fost tu la sală azi. Și nici mâine. Și nici poimâine, că ai avut treabă. Și, mama mă-sii, toată săptămâna, că n-ai avut chef și ai avut și musafiri.

E clar ce iese de aici. Calorii în plus față de consum înseamnă slănină în plus.

Iar dacă te mai duci la sală ca să slăbești după ce ți-am povestit toate astea înseamnă că nu ai fost atent deloc, dar deloc, la ce poți să pățești. Mai citește o dată, poate îți trece cheful să te îngrași în timp ce vrei să dai jos kile. A, dacă vrei să faci mușchi pe burtă și la fund, biceps și triceps, treaba ta, foarte bine, numai ai grijă să nu te înfunzi cu mâncare. Dar nu face sport ca să slăbești, că nu ține.

Anunțuri

Un comentariu la “Sportul nu ajută la slăbit!

  1. Pingback: Să facem mișto de grași | Litere si cifre

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s