Trusted Brands 2011: cele mai de încredere sau cele cu mai multă reclamă?

S-a desfășurat studiul Trusted Brands 2011.

Din metodologie:

Participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de ‘Calitate’, ‘ Valoare excelenta’, ‘Imagine puternica’ si ‘intelegerea nevoilor clientilor’.

Bun. Acum, iată și ce au răspuns românii:

La categoriile locale desemnate de respondentii din Romania, brandurile in care consumatorii au cea mai mare incredere sunt: Pro TV (statii TV), Vel Pitar (produse de panificatie), Danone (produse lactate), Cris-Tim (produse din carne), Untdelemn de la Bunica (ulei de gatit), Fuchs (condimente), Borsec (ape minerale), Pedigree (hrana pentru animale), Medlife (clinici private), Jacobs (cafea), Colgate (pasta de dinti), Zara (retailer de imbracaminte), Domo (retailer electrocasnice), Dove (sapun), Nivea (deodorant), Kaufland (centre comerciale), Adevarul (cotidiene) si Europa FM (statii radio).

La categoriile europene, brandurile in care romanii au cea mai mare incredere sunt: Dacia (automobile), Philips (electrocasnice), Dell (computere personale), Nokia (telefoane mobile), Orange (operatori de telefonie mobila), Sony (camere foto), Paralela 45 (agentii de turism), BCR (banci), Visa (carduri de credit), Asirom (companii de asigurari), RCS & RDS (furnizori de servicii de internet), Petrom (benzinarii), Eurovita (vitamine) Nurofen (remedii impotriva racelii si gripei), Algocalmin (analgezice), Head & Shoulder’s (produse de ingrijire a parului), Nivea (produse de ingrijire a pielii), Nivea (produse cosmetice), Ariel (detergenti) si Nestle (cereale pentru micul dejun).

Nu cumva astea sunt nu brandurile de încredere, ci cele de notorietate?

Nu de alta, dar aceste branduri sunt cele care efectiv ne sufocă televizoarele, ni se înfig în creiere în toate pauzele din și dintre emisiuni, stau lăbărțate pe toate gardurile, în toate site-urile, peste tot, oriunde, ca râia demodecică pe dosul de câine.

Eu cred că e vorba de notorietate, nu de încredere, pentru că oamenii sunt tentați (mai ales dacă nu gândesc, iar românul mediu e praf la capitolul ăsta) să spună ce le vine la gură când sunt întrebați ceva și ce vine românului la gură, dacă nu chestiile cu care e sufocat zilnic, de cum iese din bârlog și până intră la loc și zace cu economie cognitivă în fața tembelizorului?

Așa că… ce ne spune eticheta „Trusted brands” pe un produs? Că bagă bani mulți în publicitate. Atât.

Și mare parte dintre ele (cea mai mare parte) sunt exact brandurile în care eu nu am deloc încredere. Și, în cazul fiecăruia, știu eu de ce. Și pot detalia, la cerere…

Anunțuri

2 comentarii la “Trusted Brands 2011: cele mai de încredere sau cele cu mai multă reclamă?

  1. Eu nu mi-am pus intrebarea de incredere cu produsele astea sau in general 🙂 Eu folosesc ce imi place, adica nu pornesc de la ideea ca ceva e bun pana nu testez sau citesc eticheta de exemplu am folosit deodorant Dove si dupa cateva ore in combinatie cu mine, pute. In schimb am luat din piata ceva deo transparent Aloe desi are triclosan 😛 da macar nu miroase si nici eu nu miros datorita lui. Am incercat multe deodorante, antiperspirante (folosesc termenii intersanjabil) de la diferite companii. Mai era unul de la Oriflame tot asa, transparent, fain, dar n-am mai gasit, nici n-am cautat ca am dat de astalalt. Per total nu stiu ce inseamna increderea intr-un produs. Am incredere eventual ca nu ma otraveste Colgate dar mai am incredere ca daca cumpar cereale Nestle cu cereale integrale (cat la suta?!?!) bag in mine si o caruta cu zahar odata cu cerealele.

    So, da, as fi curioasa ce parere ai tu daca tot ai lansat provocarea :))

  2. Eu am din start îndoieli la produsele cărora li se face reclamă agresiv și cele care promit în reclame ceva „too good to be true”. Exemple: Parizaky Infantis (agresiv), Finetti (smecherie maximă, reclame adresate familiei, „I choose happiness, I choose peace”, dar produsul este margarină cu zahăr și urme de cacao), diverse iaurturi (Danone e chestie veche cu tâmpenia de Activia, Actimel și bacteria care nu există, mai nou e gama „de slabit” de la Tnuva, despre care în reclamă aflăm că ar trebui să conțină inulină și la raft, cine citește eticheta, vede că nu are nici urmă de așa ceva, iar caloriile sunt destule), diverse creme și smacuri de întinerit, antirid, vrăjeli, paste de dinți care repară dinții și altele asemenea. Cred că am să le iau pe rând… sau pe game, nu m-am hotărât încă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s