De ce ateismul NU ESTE religie

Citeam comentariile de la o postare scrisă de TimpDeCuvinte pe blogul ei. Întâi m-am amuzat, apoi am realizat că asta e o gravă confuzie pe care o fac religioșii în general. Ei chiar cred că ateismul este o religie. NU ESTE! Sunt o mulțime de aspecte care fac ca ateismul să nu poată fi în niciun fel încadrat în categoria religiilor, iar mai jos sunt doar câteva dintre ele, cele care-mi vor veni „la taste” în următoarele minute. Iată:

  • Ateii nu au popi.
  • Ateii nu au ritualuri.
  • Ateii nu cred în existența zeilor.
  • Ateii sunt indiferenți față de credința unora în existența zeilor, câtă vreme nu-i afectează direct.
  • Ateii nu fac prozelitism sub amenințarea cu pedepse de vreun fel.
  • Ateii nu vând iconițe.
  • Ateii nu fac vrăji peste obiecte ca să le vândă.
  • Ateii nu auresc obiecte ca să le dea o valoare simbolică mai mare sau în semn de prețuire față de ceea ce simbolizează obiectele în cauză.
  • Ateii nu pun pe pereți poze ca să se închine la ele.
  • Ateii nu pretind că râurile curg invers, lumânările se aprind singure și asta numai într-un anume loc, într-o anume zi și sub ochii unui singur popă.
  • Ateii nu se îmbracă funny.
  • Ateii nu pretind că cunosc Adevărul.
  • Ateii nu pretind ca cine devine ateu se vindecă de ceva sau că ateismul protejează de boli, accidente sau întuneric.
  • Ateismul nu cere sacrificii, abstinență, conduite sexuale.
  • Ateii nu au niciun interes să oblige alți atei să se poarte cum vor ei și nici nu stau cu ochii pe ei, să vadă dacă practică un ortoateism. (Nu există cuvântul ăsta, nu are cum la nivel de concept, e o aberație, dar, na, de dragul demonstrației…)
  • Ateii nu cheamă un ateu mai gras și mai bărbos să spună cuvinte magice deasupra mașinii / în casă, ca să-i ferească de nenorociri.
  • Ateii nu fac prăjituri speciale când mor rudele sau prietenii lor.
  • Ateii nu au o Carte de Căpătâi cu povești din preistorie.
  • Nu există reguli (dogme) prin respectarea cărora să poți deveni un ateu mai bun.

Cred că-s destule. N-am vrut să scriu la ele mai mult de zece minute… că mai găseam o gămadă.

Cred că este greu pentru religioși să înțeleagă posibilitatea ca unii să nu fie ca ei, dar… uite că suntem.

3 comentarii la “De ce ateismul NU ESTE religie

  1. „Minti cu nerusinare!
    Cum nu au popi? Pai Richard Dawkins ce e?
    Cum nu au ritualuri? Am vazut cu ochii mei atei debotezandu-se cu foehn-ul!
    Cum nu cred in existenta zeilor? Stiu sigur ca il venereaza pe Satan.
    Ateii, indiferenti? Vor sa ne distruga credinta stramoseasca!
    Ateii vor sa ne vada morti!
    Ateii au ca obiect de cult „Originea speciilor”!
    […]”
    Asta daca as fi fost credincioasa:)) Dar cum sunt o „satanista” de atee, ma bucur ca ai scris postul asta, poate se mai lamureste lumea.

    • Eh, adesea mă simt un fel de predicator în deșert (pun intended :p ).

      Tot ce mi-aș dori ar fi să nu mai încerce nimeni să mă reconvertească și să nu mă mai pomenesc interpelată cu câte un „Hristos a înviat”, din presupunerea (atât de absurdă) că toți ne raportăm la mitologie ca și cum ar fi, indubitabil, Adevăr.

      Și să nu mai încerce să-mi convertească copilul (la grădiniță făcuseră astă iarnă scena naivității nativității cu păpuși).

      Și să nu mai moară nimeni pentru Dumnezeu, Allah sau alt zeu.

      • Eu am facut multa galagie si nimeni nu mai crede ca ma voi reconverti. :))
        „Hristos a inviat” o sa tot auzim, lumea in general nu ne baga in seama, crede ca murim de drag sa respectam traditii, chiar daca suntem atei.
        Cu copilul o sa rezolvi tu cand va fi mai mare, sigur va intelege, doar e bucatica din tine. 🙂

Lasă un răspuns

