Îmi doresc o casă la țară… cu grădină!

Amenajari gradini
Grădina de vis…

Încă un motiv pentru care nu am mai scris nimic în ultima vreme este și dorința aproape obsesivă de a sta cât mai mult afară din casă sau nu neapărat din casă, cât dintre pereți. Adică nu am nicio problemă să stau într-un loc, nu asta e marea durere, ci vara asta care a venit prea greu și lumina de afară, care aduce a toamnă mult prea devreme.

Nu sunt încă pregătită să stau în casă. Nu sunt încă gata de frig, ploaie, nori și mănuși. Nu m-am săturat de soare, de căldura pământului, de verde viu și nici de vântul subțire de după-amiază.

Stau la bloc. Nu e un bloc din ăla coșcovit, „de cartier”. E un bloc cu oameni care l-au îngrijit ca pe o casă, mai ales că e într-o zonă de case și nici nu e un bloc prea mare. E un bloculeț de patru etaje, cu camere mari și balcoane lungi și late, aproape terase. Am vrut să-l umplu de flori și copăcei pe al meu, să fie ca o grădină. Mi-a și ieșit, era superb vara… până să înceapă fii-mea să umble. Mi-a jumulit toate florile și plantele frunzuliță cu frunzuliță. Mai am o mușcată anemică, un vrej de dovleac întâmplat din câteva semințe puse aiurea și două plante cu frunze care n-am știut niciodată cum se cheamă. Atât. Noroc că acum a mai crescut vița de vie, pe care a plantat-o tata și pe care au tuns-o unii când nu eram acasă (și nici până azi nu am reușit să aflu cine a fost, să-i bat obrazul măcar).

Vreau o grădină. Măcar pământul pe care să știu că am s-o am, într-o zi. Nu știu dacă aș chema o firmă de amenajări grădini pentru asta, dar… vreau o grădină. Să pun la umbră un balansoar și să stau cât de ziua de lungă să citesc. La aer.

Lasă un răspuns

