Mai multe cezariene

Vai, durere mare, aoleu, ce nasol, a crescut numărul de cezariene, iar nașterile provocate depășesc și ele 30 la sută! Vai, peste șaizeci la sută dintre mame aleg să nască atunci când vor ele, nu să le apuce când le-o apuca, așa cum se întâmpla în vremurile de demult, maică, ce bine era pe atunci! Iar treizeci la sută nu vor să nască așa cum i-a ieșit naturii, ci prin altă parte, ajutor!

Cam așa sună articolul ăsta.

Reacția mea a fost: „și ce dacă?”

Cred că e normal ca fiecare femeie să poată alege să nască pe unde vrea și când vrea, dacă tot nu are de ales atunci când vrea un copil, că tot trebuie să-l scoată pe undeva și la un moment dat din burtă. Oricum e traumatizant să porți o sarcină, de ce să ne inflamăm că femeile vor să-și păstreze perineul întreg și vaginul la fel sau că vor să își programeze nașterea, ca să fie pregătite cum trebuie și să nu aibă mai multe surprize decât este cazul?

Cred că studiul respectiv ar trebui să fie prezentat ca o constatare și atât.

Iniţiatorii studiului au constatat că mass-media are o influenţă negativă asupra modalităţii de a naşte, deoarece fie promovează prea mult cezariana, fie discută prea mult despre riscurile pe care le are o naştere pe cale naturală sau despre ce situaţii pot să apară la acest tip de naştere.

Asta e o tâmpenie. Dimpotrivă, media toacă mărunt pe nașterea vaginală, de parcă ar fi noua metodă de elevare spirituală feminină. La fel și cu alăptarea, unde au avut loc și în reclame (că nașterea n-au de ce s-o lege). E plin de reclamă la alăptare, ca să zic așa. Ăia de la Milupa îi dau sus și tare că laptele lor e bun numai de la 6 luni, după alăptare (dar au și gamă pentru prematuri și pentru 0-6 luni, da? cine știe, cunoaște), iar toate posturile TV sunt pline de porcăria aia de reclamă la Tnuva, cu femeia care alăptează și sloganul „păstrează gustul dragostei„, de parcă covăseala Tnuva și laptele maică-mii ar fi aceeași chestie (care gust al dragostei, mama nu era vacă, iar dacă Tnuva e cu lapte de femeie, atunci Oh, my Unicorn!).

„La nivel urban şi în rândul tinerelor intelectuale se observă orientarea către naşterea naturală şi alăptare. Totuşi, cam 75 la sută dintre gravide solicită cezariana pentru evitarea durerilor”, mai rezultă din studiu.

Și asta e o chestie tendențioasă. Ce-ar vrea ăia cu studiul / redactorii articolului să fac acum, să-mi pun cenușă în cap că sunt urbană și educată și am preferat (și aș prefera oricând) cezariana? Sau să uit ce am învățat și să mă mut la țară? Să vrem să ne doară? Să ne dorim o cusătură pe viu a perineului și a peretelui vaginal? Nu, mersi, prefer anestezia. Iar de stat, prefer să nu pot sta pe burtă, decât să nu pot sta în fund.

Mă rog, trecem peste, că și eu am scris despre studiile care arată că ateii sunt mai inteligenți, mai educați și mai toleranți decît religioșii și da, am fost tendențioasă… deși eu aș vrea ca religioșii să fie mai deschiși către educație și să devină mai toleranți.

„Acest fapt, altfel exprimat, înseamnă că peste o treime dintre copii vin pe lume nu atunci când trebuie în mod natural, ci atunci când au hotărât mama şi doctorul, în funcţie de dorinţele şi disponibilităţile lor”, explică specialiştii.

Și cu asta am încheiat: ce e rău în a alege momentul, în funcție de dorințe și disponibilități? Serios, ce e rău în asta? Afectează cu ceva copilul? Eu știu că nu. Dacă nu afectează copilul, fiecare e normal să fie liber să aleagă cum naște, când naște și unde naște. Și basta.

Iar eu am să rămân avocatul militant al cezarianei. Fie și numai pentru faptul că am mai mare încredere în om decât în orânduirea naturală a speciei. Omul nu ar fi pus excreția lângă reproducție, sunt sigură de asta!

Lasă un răspuns

