La marmacie

Cum naiba să ții minte ce fac toate ciudățeniile astea?

Cum naiba să ții minte ce fac toate ciudățeniile astea? (De aici: http://www.martybucella.com/pharmacy.html)

Am eu o baftă teribilă să fiu pișcată de creaturi cu mai mult de patru picioare. Țânțarii mă plac în mod deosebit. La cules de struguri, deunăzi, s-a înfipt în ceafa mea o viespe. Și acum o săptămână m-a gustat un păianjen cu burtă gălbuie.

(Cine vrea să afle cum scapă de rana cauzată de mușcătura de păianjen, scroll la finalul postării.)

Toate ar fi bune și frumoase, vorba lu’ mamaie, nu ies mațele pe acolo, dar am senzația că trebuie să aștept până mă mărit ca să-mi treacă (și având în vedere că treaba asta e deja făcută, e clar ce speranțe am să se vindece curând). Păianjenul ăsta afurisit are o mușcătură veninoasă. În fine, conține o toxină care necrozează țesuturile din jur și întârzie vindecarea. Așa că am documentat chestiunea, m-am liniștit că nu mor din asta, m-am resemnat că o să rămân cu o ditai gâlma pe încheietură și am purces cu veselie către prima farmacie (asta, ca să rimeze, ca pasul meu sprințar până acolo). Și am nimerit într-un Sensiblu.

În Sensiblu, trei tanti.

„Bună ziua”, zic. „M-a mușcat un păianjen și-mi trebuie ceva, poate cu gălbenele, de uns”…

N-am apucat să termin să zic ce aveam de uns, că tanti Unu s-a bucurat: „am ceva de la Autan, un spray excelent”. Mi-l arată. „Bine, zic, dar ăsta e pentru movilițe, eu am un crater”. Se uită la mine toate trei cu așa privire a neînțelegere, încât dezlipesc plasturele cu un gest teatral și le plasez miezul problemei fix sub nasuri. Unu se strâmbă, Doi cască gura și Trei are o idee. „Fenistil gel e bun, să vă aduc”. Mă mănâncă să-i zic că nu mă mănâncă. „Nuuuu”? „Nu”. „Păi și ce să vă dau, un corticosteroid”?  „Nu contează că se umflă, eu vreau să se închidă – (toanto!) – dați-mi un cicatrizant”.

Trei se duce în fund (știu că sună cum sună, dar așa îmi vine) să caute.

Și stau.

Și stau.

Și mă uit la Doi. Și ea și Unu se uită la mine. Până vine Trei, am și card Sensiblu, care îmi dă zece la sută reducere (Like reducere). Primesc o cutie cu Nidoflor. Tare amabile, dar nu spectaculos de competente, îmi zic. „Ăsta e un fel de Triderm”, mă încumet. „Da”, zice Doi, „e bun, că are antibiotic, uitați, și are și… și… și… ăăă… pentru ciupercuțe”… N-am ciupecuțe. Am Triderm. Citesc prospectul. Nidoflor nu se poate aplica pe mucoase, răni deschise, chestii din astea umede. Și, oricum, n-am ciupercuțe. Mi se ia.

„Știți ce… dați-mi ceva cu dexpanthenol” (sunt tare, știu de când era fii-mea bebe, unsoarea cu din ăla repara orice), iar Trei se luminează. Și se execută.

Și plec cu tubul de leac și cardul Sensiblu.

Avea dreptate Dollo (pliz, pliz, pui un câmp de search în blogul tău?) când a povestit cum mama ei i-a zis uneia că-i vânzătoare, nu farmacistă. Păi ce să te mai pricepi la bube și alifii când rafturile sunt pline în față numai de șampoane, creme și rujuri, în vreme ce medicamentele stau tocmai… în fund?

***

Pentru cine găsește postarea și e în căutare de leac pentru mușcătura de păianjen, fiindcă pare că nu se mai vindecă: trebuie răbdare, pentru că, în funcție de specia creaturii și de cât de mare a fost cantitatea de toxină „injectată”, o să stai cu plasture și o să dai cu unguente vreo două, trei săptămâni. Eu am folosit Tridermul ăla, că îl aveam prin casă, plasturi ca să feresc rana și, acum, unguent cicatrizant cu dexpanthenol. Căutând eu acum pe net, am găsit Bioxiteracor spray, care are și corticosteroid, și antibiotic și e deci mai bun decât Triderm  (care are și el un component pentru … ciupercuțe, de care nu avem nevoie la mușcătura de păianjen!)

Lasă un răspuns

