Cum răspund la Recensământ?

Aștept și eu recenzorul, ca toată suflarea Românească în perioada asta. Deși sunt în principiu pro, pentru că iubim statistica (deși urâm să ne dezvelim), sunt câteva chestiuni în formulare cu care nu sunt de acord. În plus, niciunul dintre ai casei nu reușește să-și găsească buletinul și nu izbândim nici chip să ne amintim CNP-urile…

Chestiunea 1: Capul familiei

A trecut demult vremea lui "Kinder, Kuche, Kirche".

A trecut demult vremea lui "Kinder, Kuche, Kirche". (sursa foto:http://wath-i-love.blogspot.com/2011/07/top-10-myths-about-metal.html)

Nu știu din ce eră vin dinozaurii care au conceput chestionarele, dar în era noastră, în plin secol XXI, nu toate familiile sunt  patriarhale de jure (și matriarhale de facto). Familia mea este cât se poate de democratică, iar deciziile se iau după consultări și negocieri, la care participă chiar și pitica. Prin urmare, familia noastră este… multicefală. Ce scrie nenea recenzorul în formular? Că suntem trei capi ai familiei? Sau scriem că suntem o familie fără cap și gata?

Chestiunea 2: Căsătoriile femeii

Nu văd de ce aceiași dinozauri care au făcut chestionarele s-au gândit că numai numărul de căsătorii / recăsătoriri ale femeii trebuie recenzate. Mă simt de parcă vor să afle, ca să ne supună oprobriului – iată, în România sunt x femei divorțate! Li s-a urcat la cap secularismul ăsta, dom’le!

Chestiunea 3: Numărul de copii ai femeii

Eu am înțeles că paternitatea era greu de stabilit pe vremea triburilor din epoca bronzului, iar evreii au găsit că e mai ușor și mai sigur să o stabilești… după mamă (sic), dar mi se pare discriminator să nu îi întrebi și pe bărbați câți copii (cred ei) că au. Nu sunt singura cu nedumerire la faza asta (după cum povestește Dollo):

Cineva m-a întrebat de ce se cere inițiala tatălui la toate numele, în timp ce întrebările privitoare la copii sunt adresate numai femeilor. Adică, de ce nu se trece și inițiala mamei, dacă e așa importantă mama?

Restul de treburi, whatever, parcă le-am mai zis și data trecută (de a plecat recenzorul cu două țuici la bord de la mine, că altfel nu făcea față), deci, whatever, o să le spun și de data asta și basta. N-am fost atentă dacă de data asta sunt trei casete disponibile pentru numărul de ore de muncă pe săptămână. Că iar depășesc 99.

3 comentarii la “Cum răspund la Recensământ?

  1. Ai mare dreptate dragă. Uite că la mine au venit şi nu m-au întrebat nimic ieşit din comun. Stai liniştită, sunt nişte chestionare de umplutură. Te pupă, Ursică

    • Nu-s de umplutură. Fiecare chestie de acolo e un indicator pentru ceva anume. Majoritatea întrebărilor sunt lucruri personale, pe care mie nu-mi place să le ofer statului, pentru că, din experienţa mea, statul e ocupat să mă fure, nu să elaboreze politici publice în conformitate cu nevoile şi dorinţele mele.

  2. Pingback: Acum știu de ce formularele de la recenzământ sunt varză | Litere si cifre

Lasă un răspuns

