Români, noua momeală e monarhia

Fluturaș regalist (pre-campanie?)

Fluturaș regalist (pre-campanie?)

Acum vreo lună și ceva am pescuit din scara blocului un fluturaș rupt, aruncat pe semne de careva supărat că l-a găsit în cutia poștală (eu n-am primit, probabil scria dihor necredincios pe ușă sau ceva). Cert e că fluturașul avea pe el trei chestii care mi-au atras atenția și m-au făcut să-l culeg, așa rupt, și să-l păstrez: slogan, poză, îndemn și termen.

Nihil sine Deo, spunea fluturașul. Mhm, cineva care vrea să exploateze osul ortodox, șira credinței și evlavia poporului. OK. Nimic nou, doar că am fost curioasă cine. Vom vedea.

Poza cu familia regală. Regele Mihai și Regina Ana, dar nu cu toate fetele, ci doar cu Principesa Margareta (care e căsătorită cu…?) și, având în vedere că soțul pare dornic, și că sunt niște aspecte legate de succesiune interesante, nu m-ar mira să avem niște posibilități interesante la anul… cu popularitate câștigată în siajul regal.

Români, treziți-vă! În fine, eu sunt trează, dar de ce să mă trezesc fix pe 25 octombrie? Am googălit, că nu știam data nașterii Regelui Mihai și nici câți ani face și m-am lămurit. O să facă Regele Mihai ceva interesant la 90 de ani, cifră rotundă, sau e doar un fluturaș monarhist rătăcit? Neah, hârtie bună, imprimare de calitate, offset deci nu cinci exemplare făcute la copyshop-ul din colț. Aici sunt bani băgați. Cine a băgat bani? Cine bagă bani în monarhie?

Și pe urmă am tot auzit și văzut cum s-a pregătit faza cu Regele în Parlament, că să da, că să ba, cert e că pe 25-X-2011 Regele și-a ținut discursul regal în fața aleșilor animați de brusc delir patriotic (ipocrizie sau nu, mai contează?) și cu meltenii pedeliști lipsă, ostentativ.

Așadar, cred că Turambar are dreptate. În plin delir șerpilian, poate fi rege peste-un an.

Întrebarea e… cine dă bănuțul pentru campania sângelui albastru? Miorlau?

7 comentarii la “Români, noua momeală e monarhia

    • Nu ştiu dacă sună nasol sau nu, mie îmi sună, pur şi simplu, diferit. În contextul în care Băsescu acuză ultimul monarh român de trădare, iar priza lui la public e în cădere liberă, nu e de mirare ca monarhia şi tot ce e legat de ea să devină ceva care să merite sprijinit. Mai rămâne de văzut cum şi cine va exploata acest nou şi interesant filon electoral…

      În orice caz, din câte ştiu, Constituţia nu permite altceva decât republică, deci reinstaurarea monarhiei ar fi o chestie complicată…

      Vom vedea. Vin vremuri interesante.

    • Privim în trecut, corect și normal, și cred că ai dreptate în chestiunea cu demnitatea.
      Ce încercam eu să spun este că observ cum imaginea monarhiei este pe cale a fi exploatată în vederea unor alegeri…

  1. Asta cu monarhia și luarea ei în discuție dovedește că românii n-au educația necesară pentru a înțelege care e scopul separării puterilor în stat, care e rolul alegerilor periodice șamd.

  2. După primul război mondial, foste monarhii din Puterile Centrale s-au orientat spre social-democrație și ideea de republică. Nu trebuie să uităm că Republica Banathia, proclamată în 1918 la Timișoara oferea perspectiva menținerii integrale a Banatului. Cele două regate, sârb și român, considerate cele mai înapoiate din Europa, au dat istoria înapoi împărțind Banatul, în pofida ideilor republicane din acest teritoriu. Asta ca realitate balcanică, nu ca Republica de la Weimar, de pildă.

Lasă un răspuns

