Povești înregistrate

Citim, citim, citim, citim!

Citim, citim, citim, citim! (ilustrația, de aici: wallcoo.net)

Sunt mamă. Da, da, am mai zis, job full time, pays in smiles and hugs and kisses, după ce îți iese sufletul de nervi. În fine. Cert e că, la aproape cinci ani, cititul de cărți este mai mult decât obligatoriu. La culcare, ziua, seara, oricând, cărțile sunt fermecate și minunate și trebuie citite.

Dar…

Cum faci chestia asta când ai gâtul ca un cimpoi și nu ți se vede omulețul de amigdale? Sau când vocea ta e atât de aspră de răgușeală, încât poți să acuți creioane numai spunând au? Sau când mai ai și altele de făcut, plus că ți s-a acrit de Albă ca Zăpada și piticii ei, Mica Sirenă și Capra cu trei iezi?

Pentru mine, româncă inventivă în era smartphonurilor, soluția a fost să mă înregistrez citind povești, cu o aplicație pentru Android (Hi-Q MP3 Rec). Fii-mea s-a prins cum vine treaba, așa că s-a șmecherit – își ia sub braț cartea pe care vrea s-o asculte și îmi cere telefonul. Îi pun povestea și răsfoiește cartea exact după cum curge povestea. Foarte tare. Pe lângă asta, deja vine la mine cu cărțile pe care nu le-am înregistrat încă și se implică în poveste, până terminăm de citit.

În țările unde lucrurile se întâmplă mai repede, s-au prins și alții că e dureros (pentru gât…) să citești zeci de povești pe zi unui copil lacom de ascultat istorii. Sau că ar fi o idee genială să poți păstra voci dragi citind poveștile copilăriei.

Așa că au venit cu cărțile înregistrabile.

Iar fii-mea este la fel de încântată ca fetița asta, doar că ea ascultă povestea din Android și dă paginile după poveste, nu invers.

Vreau și eu. Toată seria!

6 comentarii la “Povești înregistrate

    • Dacă te bagi la înregistrări cu role playing și povestitor, putem face o super chestie – povești MP3, pe care să le punem pe net la download (free, eu sunt adepta lui free), pentru părinții care au nevoie disperată de așa ceva :)))

      • Ați făcut ceva cu asta? Eu am ceva echipamente audio de calitate, deci pot înregistra voce face foarte fain. Dacă sunt chestii ieșite de sub drepturi de autor (peste 100 de ani) atunci s-ar putea pune pe un site precum http://librivox.org, care are o lipsă acută de materiale în română.

      • Am putea scrie poveşti, ce mare lucru… Dar cred că sunt destul de multe în public domain ca să putem măcar începe. Deocamdată sunt în punctul în care caut să văd dacă se adună măcar o mână de oameni, măcar la nivel de intenţie, ca să ne putem apuca. Cu tine, am fi patru 🙂

Lasă un răspuns

