O ţară civilizată nu are femei bătute

image

Am ajuns şi eu azi la protestul organizat de Centrul Filia pentru combaterea violenţei împotriva femeilor. Poza este făcută exact înainte să înceapă, când toată lumea îşi căuta locul şi pancarta şi nu ajunseseră toate grupurile. Cred că în total s-au adunat cam 200-250 de persoane. Da, şi bărbaţi.

Mă bucur că, deşi este foarte frig (măcar nu bate vântul) au venit atâţia oameni. Problema cu femeile bătute şi alungate din propriile case este cât se poate de reală. Chiar dacă parlamentarii noştri au cu totul alte treburi (cum să scoată bani publici pentru propriile campanii electorale, de exemplu), poate măcar departamentul de contabilitate să fi scos capul pe geamul clădirii ăsteia hidoase şi să fi întrebat ce se întâmplă.

În fine, pentru că am văzut comentarii prin online că femeile care militează împotriva abuzurilor sunt nişte isterice, care merită bătute, că ştiu ele de ce, trebuie să spun că nu, nu sunt deloc isterice. Ba chiar sunt cât se poate de raţionale şi ştiu foarte bine ce vor. Şi nici nu duc lipsă. De nimic.

Poate doar de atenţia cuvenită din partea celor care fac legi pe seama noastră.

8 comentarii la “O ţară civilizată nu are femei bătute

  1. Pai daca vorbiti fara sa fiti intrebate cum sa nu o luati pe coaja? Uite ce scrie in Scriptura:

    11 Femeia să înveţe în tăcere, cu toată supunerea.
    12 Femeii nu-i dau voie să înveţe pe alţii, nici să se ridice mai presus de bărbat, ci să stea în tăcere.
    13 Căci întâi a fost întocmit Adam, şi apoi Eva.
    14 Şi nu Adam a fost amăgit; ci femeia, fiind amăgită, s-a făcut vinovată de călcarea poruncii.
    15 Totuşi ea va fi mântuită prin naşterea de fii, dacă stăruie cu smerenie în credinţă, în dragoste şi în sfinţenie.

    –––––––-

    Cred ca problema asta pleaca de la bataia copiilor; atunci se invata cum ca bataia e o modalitate de relationare intre oameni care este acceptabila, si ca cel care este mai dotat dpdv fizic poate sa o faca binemersi.

    Apoi, nu stiu daca ai aflat de prahova TV. Daca nu ai aflat uite aici:

    • Nu, Adam nu a fost amăgit, el a vrut numa să se joace cu merele 🙂 🙂 🙂

      Oricum, e clar, stau prost la toate capitolele. De învăţat, învăţ, niciodată în tăcere. De învăţat pe alţii, da, vinovată-s şi de asta! Cât despre naşterea de fii, treaba e consumată, am o fată, fată am vrut, alt plod nu-mi mai trebuie. Deci nici mântuire nu pup.

      Aşa că, păcatele mele, măcar să-mi văd de viaţa asta! 🙂 🙂 🙂

    • Măcar paznicii… zic și eu. Oricum protestele sunt simboluri… Nu am văzut niciodată un parlamentar să iasă din clădiroi și să vină să vorbească cu protestatarii (nu sunt la prima participare la un protest în zonă). Deși așa ar fi normal, să iasă măcar unul dintre „aleși” – sau să trimită pe careva să întrebe oamenii care le e păsul. Sunt și proști, pentru că protestele nu se fac degeaba, ele ridică probleme cu care populația se confruntă și de care parlamentarul poate să afle și de care se poate ocupa – chestie care, în principiu, i-ar aduce și imagine, și susținere publică.

Lasă un răspuns

