Blogroll: NU publicităţii ofensatoare!

Am înțeles de ce eu nu cumpăr niciunul dintre produsele cărora li se face reclamă. Nu, nu e din cauză că m-a inoculat experiența în publicitate. Nici din cauză că n-aș fi în target (ce naiba, ceva trebuie să consum!). Problema e alta.

Deși sunt în target, reclamele nu mi se adresează.

Și, mult prea des, reclamele la produse care m-ar interesa, în loc să mă atragă, mă jignesc. Iar jignirea e atât de profundă și o percep la un nivel atât de adânc încât nu e nevoie să procesez informația central. Pur și simplu, am devenit oarbă la reclame, fără să fac vreun efort pentru asta. Ab initio, instinctiv.

Știți deja că am tot felul de revolte a propos de reclame și că le toc mărunt, mărunțel de fiecare dată când ajunge vreuna să mă sufoce în așa hal încât simt nevoia s-o fac arșice pe blog. Eu am alergie în general la cele la mâncare și la cele pentru copii și am lăsat la o parte, cu obstinație de catâr și pe principiul că nu le fac publicitate, mizeriile adresate bărbaților care nu-s bărbați. Adică misoginilor.

NU publicităţii ofensatoare!

Dar Centrul Filia nu poate să ignore chestiile astea și, până la urmă, trebuie să mai și spunem ce ne doare, că dacă toată lumea tace și ignoră problema, ea nu se rezolvă de la sine, ci se acutizează. Așa că în blogosferă (și în blogroll-ul meu) a apărut acum câteva zile un nou blog. Este vorba despre un spațiu  în care femeile scriu despre / sancționează reclamele în care femeile sunt tratate cum nu e normal să fim tratate.

Cum nu e normal să fim tratate?

Păi așa, de sus, la mișto sau condescendent, ca și cum am fi niște mici creaturi simpatice, dar prostuțe, bune doar să decoreze umărul larg al bărbatului, capota mașinii sau biroul. Sau ca niște bovine tolerante, eventual grase (so what?) și în mod sigur resemnate, care umplu mațul familiei, păstrează curățenia în casă, execută diverse corvezi de care bărbații se țin departe, că-s treburi de muiere.

Nu suntem toate așa.

Și nicio femeie nu ar fi așa, dacă societatea asta a noastră, patriarhală și needucată, nu le-ar învăța de mici să fie tolerante cu mitocănia, că asta e menirea femeii, să fie mamă, să sprijine, să asculte, să pună în valoare. Să uite de sine, pentru soț, copil, societate, religie. Să nu se bage în chestii tehnice, să nu se bage în niciun fel de știință, că nu ar încăpea atâta cunoaștere într-un creieraș micuț, bun doar să țină minte rețete, zile de naștere, cum se cheamă toate medicamentele pentru plozi și cum se administrează. Și să nu cumva să se îngrașe, că bărbaților le plac femeile slabe, nu că nu e sănătos.

Dar unele dintre noi am scăpat de toate astea. Și vrem să afle cât mai multe femei că merită mai mult decât satisfacția cratiței pline și a plozilor crescuți mari, ajunși „la casa lor”. Că o cămașă poate să fie și necălcată și cine judecă femeia pentru cutele de pe spinarea bărbatului e un idiot. Că nu e neapărat ca podeaua casei să strălucească și că ștersul prafului nu e o ocupație care ține de gen.

Publicitari, iată, exist!

Sunt printre femeile care, obligate să gătească, ar stârni un trend al tigăilor-guler. MIE când mi se vor adresa reclamele?

10 comentarii la “Blogroll: NU publicităţii ofensatoare!

  1. Tie reclamele nu ti se vor adresa niciodata, dintr-un motiv simplu si evident : nu esti in target. Cele ca tine nu sunt marea masa, ci exceptiile . Iar reclamele se fac pentru marea masa, pentru turma.
    Iar turma e retardata . Prin urmare, si reclamele vor fi e masura : ca pentru retardati ( ceea ce te jigneste pe tine ).

    • Ideea din spatele blogului m-a prins şi cred că e un moment bun să se ocupe cineva şi de subiectul ăsta.

      Cred că e un început şi că e loc de mai bine – plus că blogul primeşte şi guest posts…

      • Da, ideea este excelentă, dar din păcate implementată foarte prost.

        Sper să se îmbunătățească simțitor calitatea articolelor. Deocamdată majoritatea se plâng că sunt folosite femei în reclame și le atribuie ( reclamelor ) interpretări stupide. Asta mi se pare foarte ciudat, având în vedere că au de unde alege. Nu trebuie să inventeze probleme.

      • Păi, cred că putem ajuta. Eu am o perioadă aglomerată, mă zbat să găsesc timp de scris pentru o mulţime de proiecte, inclusiv locul ăsta de joacă şi expresie (literesicifre), dar intenţionez să mă implic la un moment dat. Dacă ai mai mult timp ca mine, ai putea scrie – sunt convinsă că articolele ar fi bine primite!

  2. În articolul de descriere a blogului se specifică că este „un spaţiu unde femeile să răspundă publicităţii ofensatoare de care sunt înconjurate”. Deci probabil că ai mai multe șanse să accepte un articol de la tine decât de la mine. 🙂
    Trebuie să recunosc totuși că nu acesta-i motivul pentru care nu încerc. Consider că sunt alții care scriu mult mai bine decât aș putea s-o fac eu ( îmi plac articolele tale, apropo ) și nu-mi place să fac o chestie doar așa, să mă aflu-n treabă.

Lasă un răspuns

