Scrisoare către Moș Niculae

Dragă Moș Niculae,

Eu n-am fost din cale afară de obraznică anul ăsta. Nici din cale afară de cuminte, dar cred că există un soi de marjă, o limită a numărului de năzbâtii, poate și a gravității trăsnăilor și simt eu, așa, că nu am trecut peste ea. Deci, cred că merit să-mi umpli cu chestii bune (o vărguță nu e o chestie bună) papucii, galoșii, cizmele și ciorapii (corect! și ciorapii, am să-mi iau unii roșii special pentru asta, chiar la noapte, pe la trei noaptea, ca să zic mai exact, că la ora aia sigur doarme tot poporul).

Nici nu cred că cer mare lucru, dacă stau bine să mă gândesc. Și cred că ce vreau eu, dacă mai și primesc, ar bucura multă lume. Uite, de exemplu, azi e luni. Și ziua de luni e așa, un fel de ciumă. Mai ales dacă vine după un weekend prelungit și cu atât mai mult cu cât peste tot e plin de brazi decorați, clopoței, cadouri și panglici. E așa o atmosferă de sărbătoare, că nu-i mai arde nimănui de nimic complicat. Și luni ne trezim devreme, mergem să tragem la jug și ajungem acasă frânți. Nu, nu-s numai eu așa, zău că am auzit plângându-se pe mai mulți. Mereu. În fiecare an, în fiecare luni.

Iar mâine e marți. Trei ceasuri rele, chestii, povești. Cine vrea să iasă din casă marți? Mai ales după luni, suntem gata obosiți… Și vine miercuri, e așa un fel de chin, că ești la mijlocul săptămânii și a doua zi e joi, nu vineri și deci mai e o zi de tras, în afară de miercuri, care e prin ea însăși o corvoadă. Iar joi osteneala e maximă, aproape că nici nu mai poți să respiri dimineața de lipsă de somn, că nimeni nu doarme calumea în timpul săptămânii, doar viața începe după cinci seara și doar n-o să te bagi în pat la zece, ca mam-mare și poiata ei! Nu! Vremurile alea au trecut, avem electricitate, net, ne uităm la filme până la două noaptea și ne pică ochii pe canapea de somn, dar nu ne predăm! Iar joi, vai, e un dezastru să deschizi ochii dimineața, e crimă să scoți din pat pe cineva cu o zi înainte de vineri, adică, ce mai, mai e doar o zi până în weekend… Iar vineri e oricum zi scurtă, ce să mai facem vineri?

Așa că, dragă Moșule, te rog să faci cumva să ne faci pe toți să trecem fiecare săptămână ca prin vis, eventual în somn, și să ne trezim numai în weekend, până de Crăciun… ce zic, eu, până la anul, și să se facă singure toate treburile prin casă, pe la muncă, pe la școală, care pe unde trage la jugul care-i aduce bani sau deșteptăciune în plus și ceva ordine în creieri și în camere. Să fie așa, o perioadă fără trezit dimineața, fără chestii de făcut urgente și / sau plicticoase, fără frig afară, fără întunecatul ăsta teribil de devreme, că pică noaptea pe oraș ca o pătură groasă și rece și nici nu apucăm să vedem cerul, dimineața plecăm cu ochii cârpiți de somn, seara ajungem cu capul mare și pe beznă acasă. Fă, Moșule, să vină vacanța mai repede și să vină și primăvara, că nici bine n-a început iarna și eu m-am săturat deja.

_____

Dar cum Moșul nu există, asta e, să revenim la ale noastre. Mâine e marți. Altă zi cu treabă.

6 comentarii la “Scrisoare către Moș Niculae

  1. Tu practic ii ceri lui Mosu, sa repare prostia facuta de parinti ( de a ne naste sclavi, intr-un sistem sclavagist si primitiv ). N-are Mosu, ca ti-ar da … Pana atunci, sa multumim din inima parintilor !

    • Nu, nu, eu cer să fie mai multă lumină iarna, dacă se poate și căldură și să nu mai trebuiască să ne trezim dimineața pentru nimic, nici măcar pentru o cafea fierbinte (ce-are dacă bei cafeaua la prânz?)

      Tzipi, lighten up, or fi ele făcute, construite, canibalizate religios și economic, prădate de orice funcție în afară de aia de consum, dar vin Sărbătorile și tare frumoasă e atmosfera!

Lasă un răspuns

