Patru generații pe canapea la Portret de familie

Portret de familie - Foto Union

Afișul pentru "Portret de familie" - la Foto Union, 6-13 decembrie 2011

Am aflat de poveste din toate direcțiile. Adică din absolut toate direcțiile.

Mi-a spus de asta prietena mea, care a fost mai demult la Foto Union, la „Portret de femeie„. Și i-a plăcut. Am citit despre idee pe bloguri, și am văzut și poze – bloggerii au testat canapeaua din studio în fel și chip zilele astea. Newsfeedul meu de pe Facebook rulează continuu diverse promisiuni puse la status: „Mâine/poimâine/diseară merg la Portret de femeie„. Pe Twitter, nu mai zic, că e live. Am fost asaltată de peste tot. Și, cum am hotărât că anul ăsta ies de sub piatra sub care am stat cam multă vreme, plus că am cea mai disfuncțională, dar minunată familie aparent patriarhală ever, ideea mi-a venit mănușă.

Așa că am convocat familionul.

Familionul se întinde pe patru generații. Avem plozii proaspeți, între doi ani jumate și cinci. Avem „tineretul” sau plozii mai vechi, adică noi, care nu mai suntem chiar tineret, dar nu știu cum să spun altfel. La rând sunt părinții și apoi bunicii, adică socrii mei ar fi bunicii plozilor, iar bunicii noștri ar fi străbunici, de fapt. Ce mai, suntem mulți. Toți, grași și frumoși, numai buni de tras în poză.

A durat o oră până să mergem să-i luăm, până să fie gata toată lumea și să ne și urnim din casă.

Mamaie și tataie s-au gătit cum se găteau cei din generația lor să meargă la primărie, la biserică și… la fotograf. Firește! Socrii mei s-au aranjat și ei, doar nu poți să mergi chiar cum te găsești. „Tineretul” s-a adunat de pe la muncă și asta a fost toată găteala, iar plozii au fost îmbrăcați abuziv, pentru că mișunau prin casă în ciorapi și aveau chef de orice, numai de pus țoale pe ei, nu. „Da’ ce-ți veni cu poza, maică?” și „Da’ ce-i acolo, unde mergem?„. Numai spontan nu poți să fii, așa că dă-i cu explicații, uite, oamenii au un studio foto, pasiune, poveste, concept, așa, îi susțin Pepsi și Xerox, așa se fac evenimentele, noi primim poză super minunat de frumoasă și tot așa, „și de unde știi de ei?” și dă-i explicații cu Facebook, Twitter, net, prieteni, Crăciun…

Și ajungem.

Intrăm în șir indian, umplem locul, #occupy Foto Union Studio, chirăială, așa e cu trei plozi după tine, mai ales când sunt nedormiți și doi se bat pe o mașinuță. Și ne bulucim în camera cu canapeaua și bradul, cotcodăcim care pe unde să stea și cum, foșgăială, păsărica, toată lumea zâmbește, trei declanșări și gata!

În scurt timp am primit și pozele, printate excepțional, sub formă de carte poștală – avem și de păstrat, dar și de trimis la prieteni și rubedenii plecate prin depărtări. Că, dacă rubedeniile astea se nimereau în țară, nu se mai vedea nici bradul, nici canapeaua, nici măcar tapetul. Am fi fost peste tot.

Sunteți curioși?

Păi… cum am fost cea mai numeroasă familie de până acum (ha! asta a fost și ideea!), cel mai probabil o să apărem cu mic, cu mare, chiar pe blogul Foto Union. Așa că vă las să dați refresh acolo.

Și să vă adunați familia și să mergeți, mai e timp până pe 13 decembrie, pentru că astea sunt amintirile care rămân.

Și merită fiecare secundă.

Mulțumim, Foto Union (și Pepsi și Xerox), pentru cea mai frumoasă fotografie de familie!

3 comentarii la “Patru generații pe canapea la Portret de familie

  1. Pingback: Patru generaţii | Foto Union

Lasă un răspuns

