Despre cârnaţi

Zilele astea am tot văzut pe mesele festive o grămadă de cârnaţi. Cârnaţi în fel şi chip, mai subţiri, mai groşi, fierţi şi afumaţi, cruzi şi uscaţi, proaspeţi şi fripţi pe grătar, în tigaie sau în cuptor, care cum a avut acces la porcul de sat sau la cel de abator şi supermarket şi după imaginaţia culinară şi preferinţele fiecărei familii. Cârnaţi.

Chestia e că eu sunt dezgustată de fel de genul ăsta de preparat şi i-am urmărit aşa cum te uiţi după maşini pe stradă când traversezi – pentru că altfel dau peste tine când nu te aştepţi sau, revenind la cârnaţi, pentru că odată îţi trânteşte gazda unul în farfurie. Şi am constatat o chestie.

Toată lumea laudă cârnaţii şi toată lumea îi pune pe masă, dar majoritatea mesenilor preferă să-şi umple farfuria cu orice altceva. Astfel încât cârnaţii rămân gazdei, să aibă ce roade după petrecere.

Nu-i prima rundă de sărbători când observ asta, doar că anul ăsta m-am trezit cu o contribuţie de cârnaţi proaspeţi (i-au adus cu ei musafirii, că eu nu cumpăr ce nu-mi place), care au fost singura chestie care nu s-a mâncat. A morfolit unul fii-mea, a luat unul şi socru-meu (cred) şi restul au rămas să se sleiască pe platou. Abia azi am scăpat de ei, pentru că s-a găsit cineva să se sacrifice să-i termine.

Ideea e că nu pricep de ce cumpăra oamenii cârnaţi, din moment ce tot friptana, salata boeuf şi piftia sunt mai apetisante. Nu-i mai simplu şi mai ieftin să faci, pur şi simplu, mai multe feluri de carne friptă, salate cu legume şi maioneză şi aspic?

Sau e o tradiţie a cârnatului, care trebuie pus pe masă „că aşa am apucat”, chiar dacă nu se mănâncă?

2 comentarii la “Despre cârnaţi

Lasă un răspuns

