Cum previi abandonul? Deschizi o anchetă

Mă uitam la știrea cu fetițele siameze născute deunăzi la noi (parcă am avut un soi de presimțire cu postarea asta) și mă minunam de cât de aiurea a tratat media povestea. Că n-a venit nimeni să le vadă. Păi sigur.

În primul rând, femeia aia a născut, săraca, vaginal.  Inadmisibil, pentru sarcină gemelară și, cu atât mai mult, pentru sarcină atât de problematică. Cum o fi scos doi copii lipiți pe acolo, nu îmi dau seama și mi-e groază să-mi imaginez. Treaba asta s-a putut întâmpla pentru că nu a făcut nici măcar o ecografie în timpul sarcinii și nici la spital nu i-au făcut, înainte să nască. Probabil că nu e acoperită chestia asta de pachetul de bază, dracu ministrul sănătății o ști de ce. În fine.

În al doilea rând, fetițele nu s-au născut în București și, dacă femeia aia n-a avut bani de ecografie, ca să vadă că are în burtă o problemă (sau două), pesemne nici ea, nici familia, n-au avut cu ce să se suie în tren și să vină taman până la Grigore Alexandrescu să vadă copilele. Ce a făcut media? Repede-repede, a presupus că mama nu vrea să aibă de-a face cu siamezele.

La faza asta, s-a autosesizat Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC). Ăștia nu știu la ce sunt buni, pentru că la mine au venit să inspecteze să vadă dacă fii-mea stă cu mine (ca să vireze alocația, pe care oricum eu nu o cerusem, că – ce chestie – nu eram căsătorită atunci și dacă stătea copilul la ta-su și fraudam statul de 42 de lei pe lună?) și nici nu au vrut să vadă copilul, dar m-au întrebat… câte camere am! Deci eu am conchis că nu-s buni de nimic, iar chestia de azi îmi confirmă. După cum spuneam, s-au autosesizat și au zis că vor „declanșa o anchetă pentru ca să prevină un eventual abandon al fetițelor siameze„.

Acuma să-mi spună și mie cineva cum poate o anchetă să prevină ceva, că eu știu că ancheta e o treabă post-factum?

2 comentarii la “Cum previi abandonul? Deschizi o anchetă

    • Nu poţi steriliza oamenii, indiferent de motiv. Este o măsură extremă şi a fost luată de nazişti, de exemplu. O astfel de măsură poate părea adecvată în anumite situaţii, dar gândeşte-te câte abuzuri ar deveni posibile…

      Nu pot fi de acord cu aşa ceva.

      Repet, cred că educaţia este singura măsură prin care oamenii pot ajunge să înţeleagă cum îşi pot îmbunătăţi viaţa. A lor, a celor care depind de ei, dar şi a restului oamenilor cu care interacţionează, direct sau indirect.

Lasă un răspuns

