Revelion. Şi ce?

Bun, deci am intrat în anul nou. Zău că nu am simţit nimic deosebit. Chestia cu „ceva deosebit” se întâmpla în copilărie (şi mi s-a confirmat azi noapte, văzând ce se bucurau cei patru plozi de la petrecere). Da, la vârsta aia chiar era ceva deosebit să vezi artificii, să auzi petarde, să-l vezi pe prietenul lu’ tac-tu, cel altminteri serios şi mereu tras la cravată, cum dansează, roşu în obraji şi cu cămaşa descheiată, cu tanti Tuşa. Şi să stai treaz până nu mai puteai. Da. Asta era chestia cea mai tare.

Dar acum, ce să fie deosebit?

De mâncat, eu mănânc în fiecare zi. Nu ştiu cum fac alţii, dar eu gătesc chestii „festive” şi în timpul anului. Dacă am chef de o salată boeuf, de plăcintă cu ciuperci, diverse rulade sau de ciupercuţe cu usturoi şi maioneză, nu am nevoie de ocazii speciale, ci doar de ingrediente. De pus masa cu şerveţele şi farfurii frumoase, la fel, nu-mi trebuie o dată anume în calendar.

De băut… Nu cred că aşteaptă cineva Revelionul ca să bea. Deci nici asta nu se pune.

Bubuiala. Povestea cu petardele, cel puţin pe mine, mă agasează. Şi nu-i văd raţiunea. Să te distrezi pentru că ceva bubuie sau, şi mai rău, să te amuzi ca cei patru retarzi care aruncau azi noapte petarde sub maşinile care treceau ca să pocnească alea dedesubt… mi se pare de neînţeles. Sunt periculoase, pocnesc, sperie animalele, umplu strada de resturi pe jumătate arse, în trei cuvinte, sunt nişte porcării. Aşadar, nici petardele nu fac Revelionul să fie o chestie deosebită.

Petrecere până în zori. OK, petrecere poţi face şi în timpul anului. E suficient să anunţi oaspeţii că vrei să ţină până la ziuă şi se rezolvă.

Şampanie. Nu ştiu ce să zic. De fapt, e spumant, dar să-i zicem şampanie cum zicem adidaşi, pamperşi şi xerox. Eu beau şampanie şi aşa, pur şi simplu. Unii beau la cină un pahar de vin. Eu beau fie Campari, fie şampanie. Pur şi simplu, pentru că îmi place şampania. Îmi place, pentru că e acidulată şi răcoroasă şi un pahar te ameţeşte fix cât să fie plăcut, dar să nu te îmbeţi. De ce aş bea altceva în timpul anului?

E toată lumea euforică – toată lumea petrece. Da, asta e o chestie care contribuie la atmosferă, dar cred că m-am săturat şi de asta.

Deci, ce face Revelionul să fie deosebit? Sau, mai bine zis, cum fac să trăiesc şi eu sentimentul că s-a înnoit ceva, că s-a schimbat ceva, că e un nou început, că am trecut de un checkpoint? De vreo câţiva ani încoace am senzaţia (corectă şi raţional-depresivă) că totul este un continuu. Petrec prea des? Ar trebui să pun masa frumos numai la ocazii? Să las şampania pentru aniversări? Să nu mai gătesc chestii elaborate?

Sau, de fapt, e normal ca Revelionul să fie o petrecere ca oricare alta?

6 comentarii la “Revelion. Şi ce?

  1. Da de unde ca sunt toti euforici : sunt toti in diferite grade de drogare ( in cel mai fericit caz, cu alcool ). Plus ca urla si topaie ca handicapatii, pe motiv ca se schimba calendarul.

  2. E un prag folosit de unii ca să-și mai organizeze viața sau să aibă iluzia asta. Nu știu tu, dar mie când eram mică îmi plăcea să încep caiete noi, și de fiecare dată îmi spuneam că pe ăsta o să-l scriu frumos. Scriam frumos primele pagini după care scriam cum se nimerea. Cam așa și cu noul an, îți pui în cap să faci mai bine, diverse, dar după primele zile de mahmureală îți trece.
    P.S. Și mie îmi place vinul spumant în restul anului 😉

    • Vai, asta cu caietele o făceam şi eu! Şi scriam frumos jumătate de lună, după care făceam prima ştersătură şi era tragedie, la a doua eram cătrănită, iar la a treia deja era uitată chestia cu jurământul de scris frumos… 🙂 🙂 🙂

Lasă un răspuns

