Concluziile mele după protestul de azi

În primul rând, a fost ceva nou.

De la Piaţa Universităţii încoace, eu n-am mai văzut ceva spontan. Am văzut mitinguri politice, am văzut îmbrânceli ocazionale, am văzut pinguini de sindicat dansând cu picioruşe vesele în Piaţa Victoriei.

Azi au venit oamenii că s-a umplut paharul. Au venit pentru că Băsescu a atins un punct sensibil al săracului: sănătatea pe bani mulţi, mult mai mulţi decât îşi poate românul permite. Plus că a făcut-o luându-se de un om care, orice ar fi făcut „pe lângă”, a făcut şi treabă. Bună, nu mare.

În al doilea rând, a fost cu furie.

Dacă citiţi şi postarea anterioară, cea cu poza cu steagurile, o să vedeţi – e scrisă „la cald”, postam poza, când omul şi-a spus obida – cam cum vorbeau oamenii de preşedinte. „Ieşi afară, javră ordinară!” e aşa, o chestie subţire. E ceea ce au scandat, dar eu i-am auzit ce vorbeau între ei. „Să se ducă dracu’ cu cu cu cu… curvele lui cu tot!„, zicea unul, cu voce căznită, de cât strigase. Altul: „piratu’ dreacu’„. „Nenorocit„, „nemernic„, „scârbă„, „hoţ„, „beţiv” şi tot aşa.

În al treilea rând, a fost o reacţie sănătoasă.

Prima, după foarte mult timp. Nu ştiu pe cine or să amendeze „autorităţile”, pentru că nu mi-a dat impresia de protest organizat. Oamenii au venit „pentru că nu se mai poate” şi scandau fie sloganuri de la mitinguri trecute, fie dintre cele de la revoluţie, fie încercau să alcătuiască unele noi, pe loc. Unele prindeau, altele nu. Un tip foarte supărat, care striga în spatele meu, a încercat la un moment dat să propage o strigătură care nu a prins: „Ai bătut copii, fi-r-ai tu să fii” (jur că nu ştiu cum se scrie corect fi-r-ai, help). „Au minţit poporu’, Piticu’ şi Chioru’” însă, s-a preluat imediat.

Alte chestii.

Jandarmii au filmat oamenii şi se pare că vor încerca să afle care au fost cei care au organizat treaba. Mi-e că, de fapt, or să-i amendeze pe cei mai vocali dintre participanţi. Şi au fost destui care strigau, supăraţi, furioşi chiar.

M-a dezamăgit totuşi faptul că la TV părea că sunt mult mai mulţi oameni. Nu cred că au fost mai mult de 700, cât de-o Înviere la Elefterie, după ce s-a dat lumină.

Dacă vreţi să vedeţi câteva minute filmate de mine, cu tremurăturile de amator cu tot, daţi un click în dreapta, unde zic că uneori intru live.

2 comentarii la “Concluziile mele după protestul de azi

  1. toti ar trebui sa iesim in strada ca nu se mai poate astia fac buzunarele ful si noi murim de foame fara locuri de munca fara spitale ce sa mai e bataie de joc in spitale murim pe capete daca nu avem bani in buzunare doctori si tot spitalul vrea bani

Lasă un răspuns

