Consecințele apatiei cetățenilor

Alegi până culegi, zicea mama.

Ați întors nasul la opțiunile oferite de partidele mici. V-ați strâmbat că unu-i pletos, celălalt verde  și altul gălbui. Nu v-ați băgat în partide, să strigați pe acolo că trebuie altceva sau să fiți acel altceva, că vă mânjeați mânuțele. Nu faceți politică, doar sunteți intelectuali. N-ați mers la vot, că oricum votează alții. N-ați făcut nimic, acum vă întrebați „dacă-l dăm jos pe ăsta, pe cine punem în loc?”.

Să vă spun ceva neplăcut: pe ceilalți. N-aveți încotro.

Bravos, națiune. N-ai altă opțiune.

Cum funcționează democrația și la ce duce apatia - neimplicarea - cetățenilor

17 comentarii la “Consecințele apatiei cetățenilor

  1. Nu e chiar asa>
    Cu jena recunosc ca l-am votat pe Cernea in primul tur in 2009. Ca acum sa apara cu ceva articole penibile pe voxpublica(vezi ala cu protestatrul „pasnic” caftit fara vina de jandarmi) si sa culmineze cu aparitia la mitigul USL.
    Din partea mea are un singur cuvant:… ala turcesc care incepe cu s.

    • Eu cunosc pe cineva care a fost gazat de jandarmi duminică. Era cât se poate de paşnic: stătea pe o bancă! L-am luat cu maşina de la Podul Naţiunilor Unite, că nu mai vedea să meargă. Deci…

      • Deci… ma indoiesc ca jandarmii au avut ceva personal cu el si i-au dat cu lacrimogena in fata. A fost la locul si momentul nepotrivit. Din punctul meu de vedere, in clipa in care vezi ca lucrurile o iau razana, (pietre, spart geamuri) logic e sa o cari de acolo cat mai repede. Pentru ca in situatia aia fortele de ordine intai te salta si dupa aia te intreaba – si nu numai la noi.

      • OK, dar el nu era în mijlocul circului. Era pe o bancă, la loc aparent ferit. I-au aruncat lacrimogena sub bancă şi pe urmă, când vorbea cu mine la telefon şi-mi spunea că îl ustură ochii, gâtul şi că nu vede, ăia râdeau de el că nu moare dintr-o petardă. Mârlani. Pur şi simplu…

  2. Mda, niste marlani care isi vazusera colegii dusi pe brate si in care se aruncasera cu pietre de caldaram, dupa 2 ore de incasat injuraturi. Chiar, cati jandarmi au ajuns in spital si cati „protestanti”?

      • Ăsta e un model de gândire sănătoasă… cred că am să mi-l însușesc și tare bine o să-mi fie! 🙂 🙂 🙂

        Eu vreau ca statul să-și respecte contractul social pe care l-a încheiat cu mine, atunci când am primit buletin. Dacă tot plătesc taxă de protecție statului, doresc să mă simt în siguranță și protejată lângă reprezentanții autorității statului și chiar lângă forțele de coerciție pe care statul le întreține și le antrenează. Dușmanul nu sunt eu, cetățeanul care protestează pașnic împotriva diverselor probleme ale țării. Participarea mea la protestele în care cred este esențială pentru democrație.

        Nu am „înghițit” niciodată lacrimogene și, având în vedere că sunt un cetățean cinstit, non-violent, care plătește cu vârf și îndesat toate dările impuse, pretind nici să nu „înghit” vreodată.

        Sunt cetățean. Nu sunt „vierme”.

  3. Pingback: s-au deschis umbrele | absolut obişnuit

  4. Eu sunt de acord cu ce zice omul asta: http://animaloo.wordpress.com/2012/01/20/anarhie/

    Nu toti ar trebui sa aiba dreptul sa voteze, pentru ca nu-s capabili sa aleaga. Cateaodata nu ai cu cine vota, ca toti is o apa si-un pamant. Democratia e un sistem care zic eu ca functioneaza in societati mici, nu in tari de jde milioane. Nu stiu cu ce am putea-o inlocui, dar pot clar sa vad ca nu functioneaza, si cei care nu adera la sistem nu-s apatici, ci doar lehamesiti de acelasi cacat prezentat in diferite culori si forme.

    • Problema cu anarhia e că… se va organiza în cele din urmă şi de obicei cei slabi au enorm de suferit. Împăratul muştelor, aşa…

      Deci, anarhia nu funcţionează. Nimeni nu cred că pretinde că democraţia este sistemul ideal, dar este singurul care protejează şi interesele celor slabi (iar cei slabi sunt minorităţile – slabi prin număr, săracii – slabi prin lipsa puterii de cumpărare, copiii – slabi prin constituţie, femeile – slabe prin lipsa forţei fizice, persoanele cu dizabilităţi – slabe prin lipsa puterii de a se ajuta singure şi aşa mai departe.

      Într-un oricare alt sistem testat în istorie, cei slabi sunt oprimaţi, exploataţi, condamnaţi, executaţi, marginalizaţi… Democraţia este singurul sistem – perfectibil, nu perfect – care dă şanse egale şi protecţie tuturor.

      Deci, nu pot fi de acord cu ce a scris animaloo. (Şi nu zic nimic despre cum a scris, că asta e deja altă discuţie…)

  5. Imparatul mustelor e caca maca, n-a inteles ala nimic din psihologia de grup. Daca dupa cartea asta te iei ca sa zici ca anarhia ii face sa sufere pe cei slabi…nu-i bine:)

    Uita-te si tu ce sanse da democratia celor slabi, in realitate, ca in blablaurile de principiu, e perfecta, normal. Cei slabi raman slabi, cei puternici, puternici si atat.

    Ce conteaza cum scrie animaloo, daca le zice bine? Ca nu scrie cu servetel la gat si furculita in mana stanga, e treaba lui, dar sper ca ti-ai dat seama ca o face la misto…

Lasă un răspuns

