Decât opriţi-vă!

Nu mai pot. Nu mai pot. Dar chiar nu mai pot. Am rezistat stoic când cu epidemia deci-ului. Am înghiţit în sec când au hotărât ăia de la Academie că „vânt” se scrie cu î din a, ca să ne arătăm latini şi nu slavi, chit că în latină e „ventus”. M-am şi supus, nu scriu ca intelectualii, cu î din i. La aia cu „un cireşi” mi-a stat creierul, dar hai.

Nu-s vreo gramatică pe picioare, nici poliţie ortoepică şi cred că limba – orice limbă – e vie şi evoluează. Dar până aici! Până la „decât”!

Nu mai pot.

Când aud „am decât”, mi se pune un soi de pâclă pe ochi. Când aud „decât asta vreau”, îmi creşte tensiunea. Fiecare „decât eu cu X” mă seacă. Îmi vine să-i pocnesc peste gură şi asta e o anomalie – eu chiar sunt un om paşnic.

Faceţi economie, ai? Să mai bagi şi un „nu” pe acolo e al dracului de complicat. Sunteţi nişte pozitivi, dubla negaţie nu vă place! OK, atunci fiţi pozitivi până la capăt: „numai”, „doar”… ce-au? Folosiţi-le pe alea! Lăsaţi-l pe „decât” ălora ca mine, de două ori supăraţi.

Şi, pentru numele unicornului magic, nu mai folosiţi varianta de Bucureşti! Se spune „decât”, măi oameni buni! „Decât”! Nu „dăcât”!

4 comentarii la “Decât opriţi-vă!

    • Da, „dăcât” e formula de București (dar e răspândită cam în tot sudul)! Nu mi-e rușine nici cu adaptările din restul țării! Land of choice e tărâm mitic în totalitate, ce mai contează unde pică accentul! 🙂 🙂 🙂

Lasă un răspuns

