Mini-clătite cu cocă de mere

image

Mini-clătite cu cocă de mere

Cine are copil ştie că e o idee bună să-şi mai ia şi un porc sau să se pregătească să nu mai fie niciodată suplu. De ce? Simplu! Copiii au un talent deosebit să ia două linguri din ceva excepţional de bun, ceva ce tu ai mânca în trei secunde, şi apoi să lase în farfurie şi să-ţi mai şi zică: „m-am săturat” sau „nu-mi place”. Nişte mici bestii, pentru că o mamă mai puţin atentă la siluetă cedează întotdeauna şi balotează resturile cât ai zice pizza de casă, îngheţată sau… piure de mere.

Eu m-am hotărât să mă încăpăţânez să nu cedez tentaţiei, aşa că, de azi încolo, păstrez ce lasă fii-mea şi inventez chestii noi cu ingredientele respective. Cu ce nu se poate, asta e, via tomberon la groapă, dar ce poate fi transformat, să fie transformat! Ieri am făcut familiei pizza de casă cu resturi de pui de la masa de prânz (şi s-a ras! Abia am apucat să fac poză unei felii, cea de mai jos – am să pun reţeta când o să fac varianta vegetariană).

image

Pizza de casă, cu resturi de pui şi ce mai ai prin frigider

Azi, pentru că mimoza a vrut şi pe urmă n-a mai vrut piure de mere şi pentru că mi-ar fi fost ciudă să arunc bunătate de măr proaspăt pasat, am inventat nişte mini-clătite (sau gogoşele).

Delicioase!

Pentru două porţii (~150 de calorii – e vorba de jumătate de farfurie din poza de la începutul postării), ai nevoie de:
– un măr pasat;
– un ou;
– un sfert de cană de făină;
– zahăr pudră, vanilat;
– ulei (preferabil, spray);
– o tigaie bună, teflonată.

Cum se face?

Amesteci piureul de măr cu făina şi oul, apoi încingi tigaia. Cu o linguriţă, pui cocă în tigaia încinsă, apoi întorci fiecare bucată pe partea cealaltă, până se rumenesc clătituţele. Le scoţi pe o farfurioară şi le pudrezi cu zahăr.

Iar micuţa bestie nici habar n-are că tot a mâncat piureul ăla de mere! :p

2 comentarii la “Mini-clătite cu cocă de mere

  1. ideea e veche-veche , imi aduc aminte in copilarie ca facea o stra-matusa ceva de genu, noua ne placeau la nebunie, insa reteta era si cu lapte , deci un aluat de clatite mai gros cu mere rase ..ehhhe ce a trecut timpul….

    • Alea-s „mere în halat” (așa le zicea mama, iar în cocă era iaurt, parcă…). Astea-s cu mere pasate, practic se integrează în cocă și o fac foarte fragedă, nu mai simți decât vag aroma de măr 🙂

      A propos de aromă, cred că merg fenomenal cu puțină coajă de portocală! Și cred că merg și cu banană pasată, în loc de măr – pentru un gust de… banană! 🙂 🙂 🙂

Lasă un răspuns

