Umblă din casă în casă în căutare de… copii!

Tocmai ce terminasem de tăiat și pudrat cu zahăr și scorțișoară o budincă de brânză dulce cu tăiței și stafide, că a sunat soneria. A venit omul acasă, îmi zic, așa că mă duc să deschid. În ușă, o mărunțică plină de hârtii și de zăpadă, cu un zâmbet încurcat. Sparg gheața și zic „da, cu ce vă ajut?” Mă gândeam că poate e de la vreo fundație și cere ajutor pentru cei înzăpeziți. Nici vorbă!

image

Budincă de brânză dulce şi stafide

Mi-a spus că e profesoară la școala de care aparține zona în care stau, că trebuie să facă recensământul copiilor și că trebuie să îmi dea o foaie informativă cu modalitățile prin care se poate înscrie un copil la școală, „că, știți, noua lege… grupa zero…” Și-a cerut de vreo zece ori scuze că mă deranjează și de tot atâtea ori scuze că trebuie să mă întrebe de nume și de data nașterii și de numele meu și al soțului. De tot atâtea ori i-am spus că nu e vina ei și că legea nouă e o tâmpenie cu care o să stăm pe cap cel puțin până se găsește careva mai cu creier să o schimbe.

Eu sunt – de obicei – extrem de deranjată când îmi sună cineva la ușă neanunțat. Pe administratorul de bloc am reușit să-l sperii și să-l conving să nu mai îndrăznească să apară fără telefon în prealabil, iar omul e dintre cei căliți în ale nesimțirii și tupeului de modă veche (gen șef de cadre). Popa nu mai vine cu botezul, martorii lui Iehova nici atât, mormonii lui Franks nici vorbă. Poștărița e privilegiată, ea poate să vină nechemată, ăsta e jobul ei și asta e. Dar, în rest, sunt un grumpiloi.

Ei bine, pe biata profesoară nu am avut cum să mă supăr. Îmi venea să-i fac o ciocolată caldă și să-i dau o porție de budincă. Era plină de zăpadă și de hârtii. Și își cerea scuze. Cu fiecare întrebare își cerea scuze.

Cum să mă supăr pe cineva care e obligat – de un Minister al Educației operat de niște incompetenți după o lege făcută de niște incompetenți – să umble din casă în casă, fără să aibă măcar o listă, în căutare de copii?

Cum să mă supăr pe cineva cu atât de mult bun simț?

Cum să mă supăr pe cineva obligat să umble prin nămeți, după programul de lucru (deci în timpul care în mod normal trebuia să fie liber!), pentru că niște tâmpiți n-au fost în stare să facă ceva cu datele pe care mi le cer mie, cetățean, la fiecare drum nenorocit pe care îl fac – tot forțat și aiurea – pe la ghișeele statului?

Cum să trimiți profesorii din casă în casă să caute copii?

Cât de incompetent poți să fii, ca stat, să nu poți să alcătuiești o amărâtă de bază de date? Datele copilului meu se găsesc peste tot în sistem – tot ce trebuia să facă aparatul de stat, așa bont și neuns cum este, era să aplice niște filtre nenorocite într-o bază de date! Chestie de câteva minute, nu mai mult. Nu să trimită oameni aiurea pe străzi, într-o aventură care poate să dureze ore în șir, dacă nu zile! Și nu în plin cod portocaliu, portocaliii portocaliilor!

image

Strada mea, cu maşini îngropate în zăpadă.

2 comentarii la “Umblă din casă în casă în căutare de… copii!

    • Are. În afară de soțul meu, mai sunt în bloc… să numărăm… unu… gata! UN alt bărbat tânăr. Aș vrea să-l văd pe moș ghinărar de la patru cum se înconvoaie ca o virgulă peste lopată, mai ales că are țurloaiele ceva mai subțiri decât coada uneltei de deszăpezit… 🙂 🙂 🙂 Sau pe nea arhitectul de la trei… a, stai că a murit săracu’, a rămas nevastă-sa, care nu iese din casă (o mai trăi?).

      În fine… Am plătit niște întreprinzători sezonieri vânjoși să dea la lopată, dar acum s-a pus iarăși și n-au mai venit… Probabil o să ieșim puțin în seara asta, dar cu o floare lopată nu se face primăvară și nici măcar potecă!

Lasă un răspuns

