Ce e mai important pentru români, mașina sau familia? (!!!)

Stăteam, ca omul dimineața, cu nasul în cafea, ochii în monitor și urechea la televizor. Și îl aud pe un nene cu voce sfătoasă de documentarist, bălmăjind în engleză ceva cu „ce e mai important pentru români, mașina sau familia?„. WTF, îmi zic, e careva care își pune problema asta? Și mă uit să văd care e treaba.

Urmează un simulacru de vox în care cei doi intervievați români ziceau clar că familia e mai importantă (d’oh!), apoi apare iar moș Tăgârță documentaristul și zice cu o mufă gravă că nu-i așa, că 90% dintre români își asigură mașina, dar nu și viața. După care face o pledoarie plictisitoare despre asigurări de viață, atât de plictisitoare încât am uitat numele asigurătorului și cum se chema site-ul cu denumire în enlgeză unde mă invita să intru ca să aflu cum să le dau bani ca să nu facă nimic.

Alcătuirea e mai mult decât intruzivă. Creează acel „WTF” și pe urmă vine cu povestea insidioasă și culpabilizatoare care în metalimbaj înseamnă așa: „bă, Gicule, ce mama dracului, ți-ai asigurat Dacia aia janghinoasă și nu-ți asiguri viața, bă? Dacă mori tu, mă-ta cui rămâne, bă? Și nevastă-ta? Și ăla micu’? Păi nu ți-e rușine obrazului, bă, Gicule? Na, hai și fă-ți asigurare!

La chestia asta e clar că unii se simt prost. „Da, mă, mi-am asigurat hârbul și n-am asigurat viața mea, mă?” Chiar dacă nu merge omul imediat să-și facă asigurare să cotizeze ca prostul în fiecare lună, ca să-l țepească asigurătorul la ananghie, că n-a citit chestiile scrise cu litere mici, mititele, din contractul de 40 de pagini, măcar îi rămâne puricele în blană. Și, încet, încet, o să gândească pozitiv despre asigurări. Apoi, când face mai mulți bani, în loc să-i cheltuiască împreună cu familia pe undeva, la munte sau la mare, o să cotizeze în fiecare lună la sacul fără fund al companiei de asigurări.

Noi, restul, îi râdem în nas lui moș Tăgârță asigurătorul, pentru că noi nu putem să ne simțim vinovați. La noi nu merg tehnicile de influențare cu tușe atât de groase. Noi știm că asigurarea la mașină despre care zice el e obligatorie, iar ăia 10% care nu și-au asigurat troacele sunt cei care nu le scot din parcare. În rest, da, 90% dintre românii cu mașină au făcut asigurarea aia, de voie, de nevoie. Și mai știm și că asigurarea obligatorie nu asigură mașina noastră, ci a ăluia căruia îi îndoim bara sau portiera, iar CASCO, cea care asigură mașina noastră, fac tot atâția câți fac și asigurări de viață. Nu de alta, dar CASCO, de la trei mașini încolo, nu rentează! Și, oricum, e mult prea costisitoare.

Așa că să-și ia moș Tăgârță șmecherul asigurările și să și le bage în coșul de gunoi, pentru că, dacă există niște indivizi, alții decât popii, pe care îi consider mincinoși până la os, ăia sunt asigurătorii.

Lasă un răspuns

