Tocăniţă de legume, cu orz integral

image

Zilele astea am reuşit să fac rost de cereala mea preferată, adică a venit pachetul comandat de la Paradisul Verde şi, printre multe alte minunăţii, am primit şi trei pungi de orz integral.

Aşa că m-am hotărât să fac nişte sarmale vegetariene cu orz şi ciuperci, mai ales că aveam în frigider o varză înfoiată, murată şi nu prea sărată. Dar socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg, iar eu am un talent deosebit de a mă apuca de o mâncare şi de a găti în final cu totul altceva, aşa că am făcut, până la urmă, o tocăniţă de legume… cu orz, desigur.

Cum s-a întâmplat asta?

Păi am scos varza, am pus-o în apă (să scot din ea restul de sare) şi am pus orzul la fiert. Până a fiert orzul, am curăţat şi mărunţit legumele pentru umplutură, dar n-am mai avut răbdare să înfăşor la foi de varză, aşa că am călit într-o lingură de ulei morcovii raşi cu ardeii mărunţiţi şi ceapa tocată, am adăugat orzul fiert şi spălat de zeama cu amidon pe care a lăsat-o, am pus sare, o foaie de dafin, câteva boabe de piper şi am turnat deasupra juma’ de litru de suc de roşii. Un clocot, nişte piper măcinat şi… a ieşit o minunăţie! Merge de minune şi simplă sau rece sau fierbinte, cu iaurt deasupra.

Deci, pentru trei porţii de tocăniţă vegetariană cu legume şi orz (sau orez, dar orzul e delicios!) aveţi nevoie de:

– orz (150 grame) – se pune la fiert, când a fiert, se scurge de apă şi se clăteşte într-o sită;
– 3 morcovi medii, raşi;
– o ceapă, tocată;
– doi ardei, unul roşu, unul verde;
– o lingură (sau două) de ulei;
– sare (sau cub din ăla cu gust de diverse, dar eu nu folosesc… ar merge eventual cu legume uscate – Sanovita), piper boabe, o foaie, două de dafin;
– 500 ml suc de roşii (sau mai mult, depinde de cât de mult sos vă place în mâncare în general);
– piper negru măcinat.

Nu uitaţi să scurgeţi orzul de apa în care a fiert, pentru că altfel iese tocăniţa cleioasă, cam ca la tata acasă 🙂

Un comentariu la “Tocăniţă de legume, cu orz integral

  1. Pingback: Sărmăluţe vegetariene în foi de varză murată, cu morcovi şi orz | Litere si cifre

Lasă un răspuns

