Vreți și…?

Cineva de prin departamentul de marketing al Mars România a emanat o idee creață. Un țâști-bâști pus pe avansare în carieră sau o fătucă prețioasă a stat pe gânduri și a găsit soluția salvatoare pentru a crește vânzările de zahăr amestecat cu grăsime, câteva alune și cacao. Este vorba de plasarea agresivă de produse (Snickers, mai precis) în nasul omului vulnerabil (neatent, grăbit, obișnuit să fie politicos și să zică „da”), cu portofelul în mână, la casa de marcat.

Nu era de ajuns că, atunci când vreau să plătesc salata, legumele, fructele, laptele, ouăle și ce mai cumpăr eu de obicei trebuie să trec printr-un coridor de ciocolățele, bombonele, gumițe și prezervative. Nu. Acum mi se înfige sub ochi un Snickers și aud întrebarea care mă calcă pe nervi: „Doriți și un baton Snickers, la numai 1.5 lei?

NU, NU VREAU. Dă-mi pace.

Motive:

  1. De obicei mă grăbesc. Când sunt la casă și sunt toate produsele scanate, de obicei sunt ocupată să le îndes cât mai repede în pungi, să nu stea nimeni după mine și să scot portofelul să plătesc, în același timp.
  2. Marketingul agresiv mă face să devin și eu agresivă (și negativistă) și nu-mi place starea asta. Genul ăsta de chestii mi-au creeat un reflex pavlovian – spun „Nu!” la orice, iar chestia asta devine o problemă la un moment dat.
  3. Mă duc la supermarket și nu la piață pentru că sunt antisocială (Asperger rulez). Îmi place să mă pot uita liniștită la fructe și legume, fără să mă creierească vreo precupeață. Cu atât mai mult mă aștept ca la casa de marcat să nu am altă interacțiune în afară de actul strict al plății. Pentru mine, casiera ideală e un robot.
  4. Tehnica e atât de puțin subtilă încât e jignitoare. Poate funcționează la grămadă, dar la mine nu merg chestiile astea.
  5. Mai e și acel „numai 1.5 lei” – da, dai mai nimic, dar primești mai nimic și capeți și vreo 500 de calorii goale, bonus. Ca să-ți salte pancreasul în sus de bucurie, nu alta.

Așadar, din punctul meu de vedere, ăsta e un exemplu de marketing prost – rezultate rapide acum, dezastru pe termen lung. Plus că or să se găsească o sumedenie de alți producători care or să preia ideea și o să fim în curând îmbiați cu toate prostiile.

I’m gonna show my Blutbad face next time…

6 comentarii la “Vreți și…?

  1. Mă duc la supermarket și nu la piață […] Îmi place să mă pot uita liniștită la fructe și legume, fără să mă creierească vreo precupeață

    Ei, imagineaza-ti ca la mine este exact pe dos. Eu ma duc la piata si nu la supermarket din cauza ca ma streseaza mai putin incercarile de manipulare ale vanzatorilor din piata, adeseori naive si cateodata chiar amuzante.
    Aia acolo la supermarket n-au 2-3 tehnici de abureala mostenite de la stramosi, nemernicii aia au lucrari stiintifice ale caror rezultate au fost implementate in producerea unor produse si sloganuri, etichete, coperti si ambalaje. Pur si simplu stiu ca daca ma duc la supermaket trebuie sa stau cu garda mai sus ridicata decat ar fi daca m-as duce la piata. Maketerii de la piata sunt amatori, aia din supermarket sunt profesionisti.

    Apoi, de ce sa mint, piata e la 100 m de mine, Cora la 300 de m, iar eu de felul meu sunt cam leneş.

    Tehnica e atât de puțin subtilă încât e jignitoare. Poate funcționează la grămadă, dar la mine nu merg chestiile astea

    Asta cu Snickersul e intr-adevar imbecila insa eu sunt convins ca sunt altele care ma lucreaza la punctele sensibile fara sa-mi dau seama. Printr-o vreme m-am trezit cumparand zilnic Fanta la 2L. Spalat pe creieri cu Fanta de portocale? Da!
    Abia dupa cateva luni am realizat faptul ca am fost spalat pe creieri. Spre onoarea mea am reusit sa ma las de viciul asta. Decat sa beau din astea mai bine fac un ceai de plante medicinale, un ceai de tei, de musetel sau de menta – tot apa colorata cu zahar e, dar e de zeci de ori mai ieftin si de ce sa nu zic, e si mai bun.

    • Mie nu-mi place la piaţă şi pentru că nu pot alege fiecare fruct sau legumă… La supermarket pot să stau, să mă gândesc, să le aleg, să le cântăresc, să mă răzgândesc…

      Cât despre cealaltă problemă… la mine nu-i cazul, eu nu cumpăr decât cu listă. Fanta şi alte porcăreţe nu au loc pe lista mea!

  2. mie imi place la piata…. mai ales acum cand e plin de verdeturi, imi place cum miroase in piata, imi place sa ma plimb printre mese si oricum cumpar doar ce vreau eu , nu prea sunt vanzatori „agresivi” pe la noi

    • Ai noroc… la noi sunt tare vorbăreți și simpatici, iar eu nu-s pregătită social pentru așa ceva – mă fac din vorbe indivizii – pur și simplu nu pot să mă apăr și plec acasă cu pungi pline cu tot soiul, de obicei chestii la suprapreț, și cu portofelul jalnic de gol. De la supermarket plec cu ce am nevoie, la prețul corect și, evident, îmi rămân bani… Așadar…

  3. Daca tie nu iti place Snickers, asta nu inseamna ca tuturor nu le place. Unora le plac cele 500 de calorii, pentru ca ei chiar au nevoie de acea energie. Si doar ai fost intrebata daca doresti cumva, nu ti s-a bagat pe git.
    Mda, e asa cum spui, esti antisociala. Eu sunt la polul opus. Casiera perfecta nu ar fi un robot, ar fi urit pt mine sa fie asa, pt ca traiesc in societate si imi place sa interactionez cu fiecare om pe care il vad in fata si cu care pot avea de-a face cu ceva. Ce ai spus tu in legatura cu asta mi-a adus aminte de o casiera ce, tot la un supermarket, avea un ecuson pe care scria ceva de genul: „Eu sunt aici ca sa zimbesc pt dvs!” Si tipa, desi trecuta de prima tinerete, chiar zimbea si se purta f frumos cu toti. Pacat insa ca tu nu reusesti sa vezi frumusetea acelor gesturi simple prin care oamenii interactioneaza intre ei, si care uneori iti pot face ziua mai frumoasa. Daca ai vedea, cu siguranta ai fi mai deschisa si mai sociabila!

Lasă un răspuns

