Despre clinica oftalmologică Infosan, dr. Andreea Ciubotaru și strabism

Cine nu știe cum e să fii mamă sau tată când copilul are probleme de sănătate e un om fără griji. Nu există durere mai mare și nici frică mai adâncă decât să vezi că ceva se întâmplă, să nu știi de ce și nici ce se poate face și să alergi cu disperare de la o ușă de medic la altă ușă de medic, în speranța că se găsește vreunul mai răsărit, care să-și fi făcut facultatea cu creierul acolo, rezidențiatul altfel decât făcând injecții și meseria cu mintea atentă la ce mai e nou prin lume. Lumea medicală, nu Libertatea – Extern.

Iar pentru cine nu știe și vrea să-și facă o oarecare idee, imaginați-vă că vă uitați la o bucată din voi cum se chircește și își schimbă aspectul și nu puteți să-i faceți nimic. Ani de zile.

Imaginați-vă deci cum ne-am simțit noi, părinți proaspeți, când am văzut că brusc, la patru luni de viață, ochii copilului o iau razna. Când spre nas, când spre urechi, când unul, când celălalt, absolut fără sens și pentru noi, și pentru ea. Mai ales pentru ea, care începea să perceapă lumea. Am citit în faimoasa carte „Căpraru” că strabismul trebuie să se rezolve de la sine până la șase luni. La șase luni eram la doctorița de familie. Nu se rezolvase. Cică să ne liniștim, să mai stăm puțin. La șapte luni eram cu trimitere la Budimex, în cel mai aglomerat și acru loc cu putință. Urăsc spitalul ăla. Am mers acolo în fiecare săptămână, cu mici pauze și mari speranțe, până la doi ani și jumătate. Ni s-a spus că „nu se poate face altceva până mai încolo”. Pe urmă a sosit și acel „mai încolo” și doctorița a recomandat ochelari.

Am făcut ochelarii după rețetă, am forțat copilul să-i poarte, am văzut sau am vrut să vedem ameliorări. Am mers cum trebuia, la consultație, dar doctorița era adesea în concediu. Neanunțat. Și când nu era în concediu, se întâmpla așa: așteptare mare pe holuri, trei ore cel puțin, apoi consult rapid, cinci minute și gata,  altă rețetă, alți ochelari, gata.

Venim iar după perioada stabilită, iar concediu, iar nu e, iar s-a schimbat nu-știu-ce. Și tot așa. Și nicio îmbunătățire, situația stagna, ochii fetei făceau tot cum voiau ei. Ultima dată, când fie pentru că era dotată proaspăt cu drăcia, fie pentru că a considerat că venise momentul, doamna doctor a hotărât că trebuie consultată și altfel decât de obicei. Dar copilul  e copil și n-a vrut cu niciun chip să se uite în aparatul inofensiv, dar amenințător, numit „dioptron”. Normal, ea e copil și chestia aia dubioasă arată ca un robot rău. Și nici doctorița de la Budimex, nici asistenta cea mereu severă și grăbită n-au avut răbdare s-o aștepte, să capete copilul încredere, în ritmul ei. Treceau cele cinci minute! Așa că au dat amândouă din umeri și am plecat cu încă o rețetă de ochelari. I-a purtat copilul și pe ăia, până acum vreo cinci luni, când am zis „gata. Schimbăm locul, schimbăm norocul”. Și ce schimbare de noroc a fost!

Am tot auzit în parc – convorbiri la groapa cu nisip – că ar fi o doctoriță Ciubotaru, alta decât cea de la Budimex la care am mers noi de la șapte luni până la cinci ani, care „rezolvă” orice strabism. Povestea la noi nu e simplă – nu mușchii ochiului își fac de cap, problema e undeva pe traseul pe care circulă comenzile de la creier la ochi. Neurologic, adică. La RMN nu apare nicio leziune, totul pare normal, dar povestea se manifestă, totuși, așa cum am povestit. N-am fost foarte încrezătoare în doctorița minune, dar am ținut-o minte și am căutat informații despre ea. Și odată hotărâtă că la Budimex stăm pe loc și că trebuie să mai încerc ceva, orice, m-am încumetat să fac o programare pe site.

Am scris despre problemele pe care le avem, că nu e vorba numai de strabism, că avem nevoie de mai multă răbdare, că limbajul nu e chiar adaptat vârstei și că, din cauza asta e posibil să fie ceva mai dificil de consultat. Am primit telefon de confirmare și ne-am dus. Clinica oftalmologică Infosan, strada Polonă, nr. 83.

Sediul nu e ceva cu pretenții. E o casă curată și atât. Dar, de îndată ce am intrat am știut că am nimerit bine. În primul rând, oamenii de acolo zâmbesc. Toți! Și e lumină! Fii-mea a fost relaxată și pe bună dreptate: una e să aștepți trei ore degeaba pe un hol urât, întunecos, prin care se fâțâie încolo și încoace tot felul de oameni, care mai de care mai stresați și mai încruntați și alta e să stai într-o cameră luminoasă, cu Tom și Jerry alergându-se pe un ecran și să mai și primești câte o bomboană de la cineva cu zâmbetul pe buze!

Am stat tot trei ore. Dar nu degeaba. În primul rând, consultația a fost serioasă și a durat ceva. Cu tot felul de măsurători. Lucruri noi pentru mine, toate. La Budimex intram într-o cameră întunecoasă, doctorița se uita la ochii copilului prin diverse lentile și gata. Cinci minute. Aici au testat tot felul de lucruri. Cum vede cu ochelari, fără, dacă vede 3D, cum vede cu ochelari speciali, care arătau foarte steampunk și la care se adăuga câte o lentilă până când vedea fii-mea pisica, avionul, bărcuța și mașinuța. Pe urmă, dioptronul. Înainte de picături și cu picături în ochi. Adică de două ori. Ca să fie corect. Ca să fie măsurătorile sigure. Asistenta care s-a ocupat de treaba asta e atât de drăguță și de caldă încât fii-mea și-a învins frica de măgăoaie și s-a uitat în ea. Cum am zis, chiar de două ori!

La final, am vorbit cu doamna doctor. Doamna doctor Andreea Ciubotaru, să nu faceți vreo confuzie. Atât de mult nu am vorbit niciodată cu un doctor, vreodată. Pur și simplu, mi-a explicat despre ce e vorba, ce e de făcut, ce știe sigur că se poate face, ce trebuie să mai vedem și așa mai departe. Nu-s obișnuită să îmi răspundă un doctor la toate întrebările – la un moment dat nu știam ce să mai întreb. Nici nu mai era nevoie să întreb mare lucru, pentru că primisem deja atâtea informații!

Am făcut noii ochelari, care difereau total de ce avusese copilul pe nas aproape doi ani și jumătate, urmând să-i poarte patru luni, până la consultația următoare. A, și să nu uit – consultația a costat 150 de lei. Atât. Iar ochelarii au costat cât costă ochelarii peste tot, în funcție de lentile și rame.

Și, surpriză! Din momentul în care copilul meu a primit noii ochelari (acum patru luni), lucrurile s-au schimbat brusc. Copilul meu, care mergea ca pe ouă, a căpătat siguranță. A început să urce și să coboare scări. A început să alerge. A început să se cațere. A început să țopăie. A început să coloreze fără să mai depășească contururile și chiar să deseneze litere! Și credeți că a mai trebuit să mă lupt cu ea să poarte ochelarii? Nu, pentru că de data asta a vrut să-i poarte.

Copilul meu, cu ochelarii noi, a început să vadă! A trăit cinci ani într-o lume blurată, cu contururi duble, fără adâncime. Imaginați-vă chestia asta… vreme de cinci ani. Așa:

Cam așa vedea fii-mea... sau poate și mai rău.

Cam așa vedea fii-mea, față de cum e normal… sau poate și mai rău.

Iar ieri am fost la consultația de patru luni. Credeți că a durat cinci minute, ca la Budimex? Nu! A durat vreo două ore jumate. La fel, măsurători serioase, cu tot felul de device-uri și prin tot felul de metode. Cu răbdare și zâmbetul pe buze.

Și pronosticul?

Este posibil ca, peste un an, un an și jumătate, strabismul fetei mele să fie corectat. La timp, pentru că atunci va merge la școală. Nu vreau să mă gândesc ce s-ar fi întâmplat dacă mergeam în continuare la Budimex. Și nu vreau să mă gândesc ce se întâmplă cu ochii acelor copii ai căror părinți nu află că există clinica oftalmologică Infosan.

Prin urmare, iată că scriu un blogvertorial. Plătit. Plătit, dar nu cu bani, ci cu profesionalism. Plătit cu vederea redată copilului meu.

Și, dacă știți pe cineva care are un copil cu probleme la ochi, orice fel de probleme și oricât de mic, dați-i linkul către site-ul clinicii: http://www.infosan.com.ro/. Să nu piardă vreme. Să nu caute aiurea.

33 comentarii la “Despre clinica oftalmologică Infosan, dr. Andreea Ciubotaru și strabism

  1. Sănătate!
    Deci joacă şi publicitatea un rol. Deşi ai o trimitere în blogrol către „NU publicităţii ofensatoare!”. Grea misie, asta cu reclamele…
    Mă bucur sincer pentru voi. Vă ţin pumnii. Şi multă, multă sănătate!

    • Mulțumesc! Sper să fim din ce în ce mai bine și toate problemele astea să fie peste ani doar un vis urât 🙂

      Publicitatea este bună, numai să fie făcută cu cap și să nu fie mincinoasă…

    • m-am operat de strabism acum 4 ani la clinica Infosan, am fost operat de doamna Ciubotaru care este un OM extraordinar, este clar ca pune suflet in ceea ce face, o fiinta blanda si iubitoare care inspira foarte multa incredere pe toate planurile.
      Isi stapaneste mesria atat de bine incat o face sa para o joaca.
      Din cauza ca am fost operat de doua ori mi-a spus ca nu poate garanta alinierea perfecta a ochilor, am acceptat stiind ca pe lumea asta nu voi gasi pe cineva mai bun, rezultatul a fost peste asteptari, reusita 100%, am fost la control recent dua 4 ani si totul este in continuare perfect.
      Intreaga echipa Infosan este de nota 10, fetele de la secretariat, anestezistul, asistentele, totul se face foarte profesional si responsabil.

  2. Astaz am fost si eu cu fetita mea de 6 ani la Budimex cabinetul 16 oftalmologie. Cu trimiterea de la medicul de familie cu diagnosticul posibil conjuctivita. Avand in vedere ca fetita este la scoala, ca un parinte responsabil m-am deplasat imediat la spital. Atat pentru sanatatea copilului cat si pentru a celorlalti copii, stiid ca se poate transmite si la colegii de scoala. La cabinet surpriza. Ora 15 la rand 6 parinti cu copiii. Dupa ce aflu cine este ultima persoana aflu ca trebuie sa fac o programare si sa solicit un bon de ordine. Ma deplasez la biroul de informatii si aflu cu stupiare ca cele 20 bonuri s-au terminat si sa revin a doua zi la ora 7. Ma duc la cabinet iar si aflu de la parinti ca s-au dat doar 6 bonuri. Astept sa se termine consultatia di cabinet si intru si explic problema mea. Ce a urmat nu va imaginati. Am fost refuzat cu consultatia copilului. Motivul? Doar 20 consultatii pe zi. Nu este problema lor acum ce.are copilul meu. Sa revin maine la ora 7. Aceeasi doamna doctor Ciubotaru Anca.

    • 😦 Îmi pare extrem de rău… De asta îţi recomand să mergi la Infosan.

      Atenţie, nu este aceeaşi doctoriţă! Dr. Anca Ciubotaru este la Budimex. Dr. Andreea Ciubotaru este la Infosan. Şi nu, nu sunt rude, e doar o coincidenţă de nume.

      • Asta este Romania noastra! Dar treaba grava este ca ei, ca doctori, au depus acel juramant in care ajuta oamenii in orice fel de situatie. Se pare ca dupa 4, uita de juramant.

  3. Cand am auzit asa ceva, ca nu este problema lor, in acel moment cce are copilul meu, mi s-a ridicat parul in cap. Am intrebat-o politicos cum se numeste dansa si totodata si asistenta dumneaei. Nu va spun ce mi-au auzit urechile de la ambele doamne. Ca nu este treaba mea cum se numesc, ca nu sunt obligate sa-mi comunice numele dumnealor si mi-au trantit usa in nas. Credeti-ma ca nu m-am lasat umilit si m-am adresat doamnei director adjunct pe care am gasit-o exact cand iesea birou sa plece. I-am explicat problema si atitudinea doamnei doctor si a asistentei sale, mi-a dat dreptate, mi-a spus numele doamnei doctor dar al asistentei nu. Mi-a spus ca aceasta este noua, angajata de curand si ca nu ii stie numele, sfatuindu-ma sa ma adresez la biroul de informatii. Asadar stiam numele doamnei doctor dar acum trebuia sa-l aflu pe al asistentei. Acelasi birou de informatii, aceeasi problema. Nu stia nimeni numele doamnei asistente, fiind indrumat la biroul personal. Biroul personal bineinteles inchis era ora16:25.

  4. Sunt din Buzau si nu am decat cuvinte de lauda la adresa personalului acestei clinici ,copilul meu are probleme cu ochii ,nu foarte grave( dar are ) si dupa consultul a 2 medici din Buzau si a unuia de la OFTA PRO Bucuresti ,am ajuns in sfarsit pe calea cea buna . Merg de 3 ani aici si parca merg la mine acasa ,fara teama ,fara emotii si mai ales fara nesiguranta ceea idioata ca nu stii ca ai ajuns la medicul care sa-ti puna diagnosticul cel bun.
    Sa le dea Dumnezeu multa sanatate , numai ganduri bune si putere de munca , iar noi ,pacientii ,sa-i apreciem si sa-i respectam caci unii ca ei (devotati aces
    tei meserii )nu se nasc in fiecare zi .

    Liliana Stan,05/01/2013

  5. Si noi mergem la d-na dr. Ciobotaru Andreea de 5 ani pentru strabism, Matei a evoluat asa cum a prognozat ea, si scapam de operatie pana in toamna la scoala. o recomand cu caldura tuturor mari si mici, dar este specializata pe strabism la copii!

  6. este o doctora de noat 20000000000 o recomand cu placere este un om primitor care stie cum sa ii ia pe copii care nu vor sa stea la teste la baietelul meu a fost super dupa ce am fost la ea.nu va mai duceti la Budimex dotora aceea credca e nebuna am fost si eu la ea nu are nici aparate bune.recomand Infosn pt orce problema la ochisori copilulu.

  7. un om primitor care „dovedeste” orice copil, un om care s-a ocupat de noi cum nimeni nu ar fii facut-o! Noi mergem de la 8 luni la dansa, iar luna viitoare implinim 5 ani si speram ca viitoarea consultatie sa ne aduca vestea ca vom scapa de operatie! Multumim Bunului D-zeu ca ne-a trimis-o pe doamna doctor pentru copii nostri! Mergeti la D-na Ciubotariu cu toata incredrea, nu o sa va para rau!

  8. Si eu merg cu baietelul meu de la 5 luni si jumatate, avand un strabism destul de sever, de atunci mergem cu regularitate, i s-a indreptat strabismul foarte mult, dar la un moment dat vom ajunge la operatie, acum astept sa vedem cand. Pe 27 mai implineste 4 anisori. Nu as schimba pentru nimic in lume pe D-na Dr Ciubotaru de la Infosan. O recomand din tot sufletul!

    • Păi nu e așa… Pentru că e vorba de un control făcut cu simțul răspunderii și cu atenție la detalii. Mie mi se pare corect prețul, în condițiile astea.

  9. SI noi am trecut printr-o poveste similara. De pe la 5 luni, ochii fetei o cam luasera razna. Am citit si noi in Capraru treaba cu strabismul… Am mers si noi la medici din Galati si Braila, unde am gasit fel de fel de specimene. Am dat peste una care era capabila sa o opereze fara sa fi consultat copila, fara sa o fi vazut la ochi. Ne a zis doar ca sa venim maine la ora 11, ca o rezolvam si plecam cu fata „aranjata”. Drum fara drum, ne-a trimis dr. de familie la Infosan. Am zis ca….un drum la Bucuresti nu omoara pe nimeni si sa o facem si pe asta. Si ce sa vezi: am ajuns acolo, personal primitor, masuratori peste masuratori, intrat in nu stiu cate cabinete, in final, ajungem la dr. Ciubotaru. S-a purtat atat de frumos cu noi si ne-a vorbit atat de calm si familial, incat am ramas socata. Pe scurt, au urmat doua interventii pentru strabism, soldate cu succes notabil si o copila indragostita de tot ce e Infosan.
    Eu i-am recomandat oricui am auzit de probleme cu ochisorii. Noi suntem parte din familia Infosan si ne mandrim cu asta.

  10. Pingback: Dr. Irina Costache, medic pediatru – Medici buni în București (1) | Litere si cifre

    • Baietelul meu este operat acum mai bine de 2 ani. de catre doamna Dr Andreea Ciubotariu. Sunt oameni exceptionali, va recomand cu toata increderea!

  11. @literesicifre, ne poti spune te rog cum au evoluat lucrurile in tot acest timp? Rezultatele la care ai ajuns sunt si cele la care te asteptai sa ajungi? Multumesc!

Lasă un răspuns

