Din Absurdistan: OTC vs numai cu reţetă

image

De ce, de ce nu-i OTC?

Căutaţi două diferenţe între cele două medicamente.

Exact.

Nurofen are ibuprofen, pe lângă codeină. Codeina n-are ibuprofen, dar are 15 mg / pastilă, nu 12,8.

Aşa.

Nurofen e OTC („over the counter„), adică îl poţi lua ca pe bomboane, fără reţetă. Codeina nu e OTC, adică trebuie ca doctorul să scrie hârtie specială şi fermecată, numită şi reţetă, ca farmacistul să nu intre în bucluc dacă-ţi dă.

Nu mai aveam Codeină, pentru că am terminat pachetul din poză ieri seară, aşa că m-am dus la farmacie să-mi mai iau. Nu s-a putut în forma simplă, dar am învins sistemul şi m-am pricopsit cu Nurofen Plus. Cu codeină.

Acuma…

Mă gândesc eu… aşa, ca omul căruia nu-i place să piardă trei ore printre babe la doctoriţa de familie în anticameră şi nici să se îndoape aiurea cu tabelul lui Mendeleev, de ce sunt, practic, obligată să bag în mine şi ibuprofen, doar ca să scap de o scârboasă de tuse? De ce, având în vedere că numai un gândac se poate droga cu cinşpe miligrame de codeină, nu e permis farmaciştilor să dea omului în nevoie măcar una, două pastile, să-şi rezolve problema?

Idioţi.

Aceeaşi situaţie este şi cu pseudoefedrina, care se găseşte în doză eficientă (60 mg, parcă) în Humex. Asta e bună atunci când nu mai vrei să ataci nasul înfundat din exterior (adică să faci pauză de xilometazolină) şi vrei ceva care să acţioneze din interior. Simplu de tot. Dar nu, nici pseudoefedrina nu-i permisă fără reţeta pixului, deci trebuie să iei obligatoriu şi paracetamolul din pastilă.

Stupid sau ce?

2 comentarii la “Din Absurdistan: OTC vs numai cu reţetă

  1. Perfect adevarat. Traim intr-o lume condusa de CRETINI. Si la mine, codeina facea minuni, acum insa stau si tusesc ca un magar de 2 zile din acelasi motiv ca si tine: nu vreau (si nici nu am timp!) sa stau ore in sir in sala de asteptare, plina de babe si bolnavi de care mai de care, la doctorul de familie (pe care nici nu il am de fapt, pentru ca toata povestea asta e alta CRETINATATE inventata de CRETINII aia cocotati la bucuresti in scaune ministeriale pufoase). Asta e, in nenorocirea asta de tzara, ti se ia cu fortza din buzunar mare parte din ce castigi muncind ca un bou toata ziua, chipurile ca sa ai parte de „asigurare medicala”.. care te asigura la ce? Cand ai ghinionul sa dea o boala peste tine, vei fi tratat ca un caine si va trebui sa decartezi bani cu galeata.

Lasă un răspuns

