Coşmar de vară

image

Cotroceni. Teoretic, cartier de fiţe. Scump metrul pătrat, scump magazinul Nic, scump la piaţa volantă plantată în weekend în faţa Academiei Militare.

Practic, e un coşmar să locuieşti aici.

Pentru că nu-mi amintesc să fi trecut măcar o singură vară liniştită. Pentru că ori Distrigaz, ori Groapa Nova, ori primăria, ori ăia care pun garduri şi ciumpăvesc copaci (ADP, deci tot primăria), ori câte un nou vecin care a crezut că i-a pus Mnezo mâna-n cap când şi-a cumpărat apartament sau casă în zonă, fie pe rând, fie toţi deodată, au avut de săpat, găurit, forjat, frezat, bubuit, construit, ridicat, frecat, stricat, renovat câte ceva.

Anul ăsta a venit una care a renovat că a murit şi mă-sa şi că în sfârşit s-a golit apartamentul. A terminat aia, în nici o săptămână a început unul alături, că a vândut nea’ Ionică şi s-a mutat la ţară (ducă-se!), cu tot cu calabalâcul adunat de-a lungul anilor în beciul comun. A terminat ăla mutat în locul lui Ionică, a venit CONI, contractat de Groapa Apa Nova, să găurească strada, care şi aşa arată ca după război.

Îmi vine să ies la ei şi să le dau foc la utilaje.

E cinci jumate, iar ei n-au încetat cu huruiala nici la prânz. O ţin aşa de dimineaţă; pur şi simplu, e insuportabil.

Ore în şir!

Îmi zuruie creierii, îmi vuiesc urechile… De frustrare, am fost să-mi cumpăr o tigaie – pe drum şi în magazin îmi ţiuiau timpanele. Au voie să polueze fonic în halul ăsta? Nu-s nişte ore de linişte care trebuie respectate? Nici copilul nu se poate odihni în condiţiile astea…

Ce pot face, legal, ca să-i opresc să facă zgomot, măcar între nişte ore anume?

Lasă un răspuns

