Metrou

Nu prea merg cu metroul. Nu-mi place. Vara e înăbuşitor, iarna e prea cald şi simt că mă sufoc sub pământ în orice anotimp.

Dar am mers alaltăieri, ca să vadă şi fii-mea cum e cu trenul din tunel. Ei i-a plăcut. Era un pic neliniştită, dar noutatea experienţei şi faptul că fierătania zuruitoare era tren şi era pictată (am nimerit un tren înfrumuseţat cu graffiti), au reuşit să-i estompeze neliniştea. Nu cred că s-a relaxat vreo secundă, dar era ca şi cum s-ar fi dat în montagne russe – adrenalină!

Ocupată cu fii-mea, alaltăieri n-am avut vreme să mă uit în jur. Dar am mers şi ieri cu metroul. Aşa că am văzut ceva schimbări în bine. Asta, că tot se vaită românul că la noi nu se schimbă niciodată nimic.

De exemplu, sunt panouri de afişaj peste tot. Practic, ştii dacă trebuie să te grăbeşti sau nu, pentru că vezi când vine trenul. Harta metroului e şi ea peste tot şi e uşor de descifrat. E adevărat, e mic metroul nostru (faţă de labirintul din Londra, na!), dar e OK. Oamenii au început să stea pe dreapta scărilor rulante, cel puţin în staţiile centrale. E şi asta ceva.

Ce nu s-a schimbat e aerul. Cred că e acelaşi aer de acum zece ani. Nu poţi respira. E zăpuşeală. Cald şi umed, ca într-o seră. Şi miroase ciudat, a metrou.

Şi nici oamenii nu s-au prea schimbat. La Eroilor urcau în turmă, ca nişte cornute, ocupând toată scara. Şi la Eroilor e scară lată, despărţită la mijloc de o bară, tocmai ca să marcheze sensul de coborâre, că-i diferit de cel de urcare. Tocmai ca turma să n-o ia pieptiş la grămadă şi să poată şi cei care coboară să ajungă la peron. Dar oamenii sunt la fel. Ca în ’87. Ca în ’90. Ca acum.

Păi dacă oamenii nu se schimbă, cum să se schimbe politicienii?

Lasă un răspuns

