Marile speranţe

Mi-am amintit cum era totul acum vreo şase ani. Şi nu mi-a venit să cred.

În loc să-mi imaginez viitorul în roz, am ajuns doar să sper (cu o mare doză de moderaţie) să nu fie gri.

În loc să mă amuz de prostia oamenilor, am ajuns să-mi sară muştarul la cea mai mică aberaţie.

În loc să fac planuri, am ajuns să iau totul ca la alcoolicii anonimi, „one step at a time”, pas cu pas, moment cu moment.

În loc să abia aştept ca lucrurile să se întâmple şi să freamăt de nerăbdare să mă bucur de ele, am ajuns să abia aştept ca ele să se termine şi să scap, să am linişte.

În loc să mă gândesc că „trebuie să fie bine”, am ajuns să mă gândesc că oricum o să se întâmple şi ceva rău.

În loc să mai şi risc, am ajuns să am mereu planurile B, C, D şi E. În situaţii complexe, merg până la Z.

În loc să mă bucur de seară, am ajuns să-mi citesc obsesiv agenda, să văd ce mai trebuie făcut mâine.

În loc să mă bucur de jocul copilului, am ajuns să evaluez în ce măsură se comportă normal, adecvat vârstei.

În loc să îmi doresc încă un copil, am ajuns să-mi fie groază şi să îndrăznesc să mă gândesc „cum ar fi dacă”. Aş muri de frică nouă luni şi aş mai muri încă o dată de frică până la un an şi ceva, vârsta la care cam ştii dacă se dezvoltă normal sau nu.

Ce copil optimist eram acum şase ani şi ce adult obosit şi cinic sunt acum! Şi totul, TOTUL, de la lupta asta de fiecare zi, cu suişuri şi coborâşuri, cu zile mai bune şi zile mai rele, cu frânturi de speranţă amestecate cu zoaiele negre ale nesiguranţei, ale disperării de mamă care nu poate face mai mult, că nu are ce face mai mult, şi care nu ştie dacă, de fapt, vreodată, copilul ei va fi bine.

Lasă un răspuns

