Statul e degeaba, degeaba…

Am văzut un reportaj despre oamenii care nu mai sunt stăpâni pe ei – „drogaţii”. Şi am înţeles ceva: statul e, pur şi simplu, degeaba.

Nu-i adună, nu-i ajută, nu ne ajută.

Şi nu e valabil doar în cazul celor care consumă droguri. E valabil la orice. „Asiguraţii” trebuie să plătească pentru serviciile medicale. Cum vinzi sau cumperi ceva, plăteşti şi stai pe la ghişee – nu primeşti nimic, doar plăteşti ca prostul, pentru nimic, degeaba. Dacă ai nevoie de grădiniţă pentru copil, treaba ta – până la trei ani mergi la particulară şi după… dacă ai noroc, poate mergi la stat. Dacă ai nevoie de  şcoală, ţi se vâră religie pe gât şi oricum nu prea poţi alege şcoala. La fel, liceul.

Dacă îţi fură careva ceva, nu rezolvi nimic. Te duci la poliţie degeaba. Numai scrii declaraţii şi plângeri, în rest, nada. Hoţul se simte bine, îţi cheltuie banii. Tu i-ai muncit. Şi ce?

Statul e degeaba. De ce nu-l desfiinţăm, dacă tot nu face nimic? Eu m-aş simţi mai bine cu 80% din ce muncesc în buzunar şi nu în buzunarul fără fund al statului. Serios. Chiar mi-ar plăcea să mă bucur de toată munca mea, nu doar de 20%. Şi mi-ar plăcea să ştiu că banii mei se duc pe servicii de care am nevoie, când am nevoie, nu aiurea.

Şi aş face şi donaţii. Am tot făcut. N-ar rămâne pe dinafară nici năpăstuiţii – ba chiar aş avea mai mult de dat pentru ei şi ştiu sigur că banii mei ar ajunge la cei care au nevoie. Nu la stat. Nu în maşini, vile, salarii aiurea, pentru nimic.

Deci, de ce nu renunţăm la stat?

4 comentarii la “Statul e degeaba, degeaba…

    • Exact!

      Le construieşte ăla care simte că e nevoie de ele şi taxează utilizarea… Cam ca acum, doar că rezultatul ar fi că drumurile chiar ar fi întreţinute şi bune…

  1. „Şi mi-ar plăcea să ştiu că banii mei se duc pe servicii de care am nevoie, când am nevoie, nu aiurea”

    Statul ca structura este un necesar. El poate fi administrat de oameni cinstiti sau de mafioti. In cazul in care e administrat de oameni cinstiti apuci sa beneficiezi de serviciile pe care le platesti, in cazul in care este administrat de mafioti (vezi cazul de fata) nu mai beneficiezi de acele servicii iar banii tai se duc la respectivii mafioti in buzunare. Poti sa-i vezi la TV zilnic.

    Sa nu uitam ca statul nu este vreo creatura dintr-un film SF ci o structura formata din oameni, dupa cum oamenii, asa si statul. Apoi aceasta moda de-a fura de la stat, adica din avutul colectiv, adica de la toti ceilalti, nu este vreo moda nou aparuta. Pe vremea comunistilor era sportul principal al natiunii – sa fure de la stat; fiecare cetaten din tara asta voia mai mult pentru el si mai putin pentru ceilalti iar situatia nu s-a schimbat.

    Se numeste dilema free-riderului:
    http://plato.stanford.edu/entries/free-rider/

Lasă un răspuns

