Chestii pe care nu le afli de la medic: azi, de ce sunt bune antihistaminicele la guturai

Pentru mine răcelile sunt coşmaruri. Nu starea de rău general e marea problemă – aia e suportabilă. Nici nevoia de a sufla nasul din minut în minut – pentru asta există şerveţele umede, şerveţele uscate, şerveţele parfumate şi plămâni să sufle zdravăn. Febra e o chestiune uşor de rezolvat, e suficient să înghit o aspirină sau un Nurofen.

Problema reală, ucigătoare de nervi, dătătoare de dureri de cap, care-mi face somnul harcea-parcea (pentru că mi-e imposibil să adorm) este nasul înfundat pentru că e inflamat, nu pentru că ar fi ceva de suflat.

Cel mai nesuferit moment: când sufli nasul, nu ai ce sufla, batista rămâne curată şi nara tot înfundată.
Ei, întâmplător am descoperit (pe dracu, întâmplător! Am săpat o vreme netul pentru asta) că antihistaminicele chiar reduc inflamaţia şi nu mai trebuie să umblu cu trusa cu spray nazal după mine şi nici să mă rog de doctoriţa de familie sau de farmacistă să se milostivească de suferinţa mea şi să-mi dea codeină, ca să nu mai iau degeaba şi paracetamolul din Humex. Ăla conţine tot atâta codeină pseudoefedrină (scrisesem, în grabă, codeină – aia e pentru tuse), dar e OTC).

Aşa că vă spun şi vouă. Aţi răcit şi aveţi nasul înfundat ca o damigeană? Luaţi Aerius. Sau ceva pe-acolo.

6 comentarii la “Chestii pe care nu le afli de la medic: azi, de ce sunt bune antihistaminicele la guturai

  1. Antihistaminicele au un efect benefic. Si fervex are in compozitie ceva de genul asta. (Fervex si Coldrex nu sunt interschimbabile; Coldrex contine cofeina si nu-i bun seara, pentru copii sau pentru cei cu afectiuni cardiace.) N-am incercat codeina. Era parca pentru altceva. In afara de ser fiziologic din belsug – remediu benign si uneori eficace – ajuta si un pic de nasonex sau nasomer, sau – in extremis – o jumatate mica de picatura de bixtonim. (Nu toata lumea poate lua ceva care contine efedrina sau derivate; chiar la citeva picaturi in plus efectele adverse sunt neplacute, uneori periculoase). Sanatate!

  2. Poti lua Nostamine- picaturi atat oftalmice cat si nazale, dar nu interschimbabil (adica daca ai inceput sa le folosesti pt nas, tot asa le folosesti). Au si un vasoconstrictor (deci pt cand iti curge nasul mult si apos) si antihistaminic (care e pt efectul anterior plus pentru inflamatie). Se utilizeazaloca, 2 picautir/nara in fiecare zi, nu mai mult de 7 zile.

    • Eu prefer preparatele sistemice, pentru că am obiceiul să uit acasă sticluţele cu picături… Şi prefer şi preparatele care nu au limitare de perioadă de utilizare. Asta e foarte supărător la picături, în general – utilizarea prelungită poate aduce diverse probleme. Pe când Aerius (sau ceva similar) pot lua zilnic, oricât timp am nevoie.

Lasă un răspuns

