Ciorbă de burtă? Nee! De ciuperci!

Zilele trecute, în magazin, uitându-mă la nişte cutii cu ciuperci pleurotus frumos împachetate, mi-am zis că e o idee să iau, chiar dacă n-am niciun plan, că găsesc eu sigur ce să fac cu ele.

Acasă, m-a tot frământat problema – adică să am prin frigider chestii cu care să n-am niciun plan? Aşa ceva nu se poate. Aşa că ciupercile mele au devenit ceva ce trebuia gătit imediat, să scap de frământare.

Fără să ştiu exact ce şi cum, m-am apucat să le tai. O idee aveam eu, adică mă bătea gândul să le fac tocăniță, dar n-a fost să fie. Cum le făceam eu acolo fâşii, mi s-a arătat că seamănă extraordinar de bine cu bucățile de burtă de vită. Şi nu numai mie mi s-a arătat chestia asta, pentru că am căutat şi e plin netul de „ciorbă de burtă falsă“, „ciorbă de burtă fără burtă“, „ciorbă de burtă de post“ şi „ciorbă de burtă vegetariană“.

Am citit reţetele şi am hotărât să păstrez ideea de ciorbă de burtă cu pleurotus, dar să o fac în aşa fel încât să semene cât mai bine cu originalul, dar să dea şi sub 80 de calorii porţia, pentru că n-are sens să punem la încercare un metabolism şi aşa puturos.

Iată ce a ieşit:

image

Ciorbă de burtă vegetariană, dietetică, fără burtă!

Şi gustul e pe măsură, aşa că iată şi reţeta:

Ingrediente (pentru 2 l de ciorbă):

– 400-500 g de ciuperci pleurotus, tăiate subţire, fierte şi scurse de apă;
– un morcov mare, întreg;
– o bucată de ţelină, întreagă;
– un ardei gras capia roşu, tăiat mărunţel;
– o ceapă tăiată fin;
– o frunză de dafin;
– 3-5 căţei de usturoi, bine pisaţi;
– un gălbenuş de ou;
– 500 ml de iaurt gras sau sana (sau smântână, pentru cine nu-şi face probleme cu caloriile);
– oţet, sare, piper, după gust.

Cum se prepară:

Se fierb legumele împreună cu frunza de dafin într-un litru de apă, în afară de ciuperci, care se fierb separat.

Când au fiert, se scot morcovul şi ţelina şi se pasează cu blenderul, apoi se pun înapoi în oală, în care se adaugă ciupercile şi se completează cu apă.

După ce dau în clocot, se stinge focul, se adaugă usturoiul, oţetul, sarea şi piperul, apoi se lasă să se răcească 3-5 minute. E foarte important să treacă timpul ăsta, pentru că altfel se încheagă gălbenuşul de ou şi „se taie“ ciorba.

După ce au trecut cele 3-5 minute, se amestecă în ciorbă gălbenuşul, care a fost în prealabil amestecat şi omogenizat cu iaurtul.

Şi gata!

Atenţie, la reîncălzire ciorba nu trebuie să ajungă să dea în clocot (aceeaşi poveste – se taie).

Lasă un răspuns

