Raed Arafat zice să nu naștem cum vrem noi

Raed Arafat mi-a fost simpatic multă vreme. Pe urmă, a devenit secretar de stat. Asta nu înseamnă că l-am antipatizat, ci că mi-a devenit indiferent, indiferența aceea pe care o datorez tuturor celor care ies din profesie și intră în politică. Din păcate, la noi, ăsta e singurul mod în care poți reacționa ca să te ferești de dezamăgire.

Îl țineți minte pe Nicușor Dan, nu? A făcut chestii frumoase, verzi și bucureștene, apoi a candidat la primărie. Independent. Pe urmă a luat o nuanță portocalie pe pantof și s-a dus dracului tot. Îmi amintesc cu neplăcere de senzația de „știam eu” pe care am avut-o la momentul respectiv.

E doar un exemplu, cazurile sunt multe.

Alina Gorghiu. Medierea și violul mediat. Femeie! O femeie nu a simțit că e deplasată o lege care permite și nu numai că permite, dar și încurajează medierea în situații… „nemediabile”. Mă ierți, Alina, mi-ai fost chiar dragă, dar nu pot să accept ca un violator să scape imediat și mediat de victima lui. Nu pot și basta. Bine că tu poți, ești parlamentăreasă. Eu nu sunt. Eu sunt un cetățean fără avocat în parlament. Asta e.

_____

Paranteză: parlamentăreasă – încă un cuvânt care sună ca dracu’ la feminin, asta e situația, ne revenim la normalitate încet, mai greu e să alocăm cuvinte; parlamentăreasa e un fel de nevastă de parlamentar, cam așa sună, ca și „preoteasă”… Parlamentară e, mai degrabă adjectiv decât substantiv. N-am un răspuns la dilemă. „Femeie parlamentar” e rigid și sună ca și cum e o excepție, ceva nemaivăzut, și, din fericire, nu mai e așa. În fine…

_____

Revin la subiect.

Raed Arafat. Omul ăsta, care e atât de iubit (și cunoscut) pentru SMURD, a emis ceva care mi-a zbârlit părul pe ceafă. A spus într-o emisiune că „Cezariana nu trebuie sa se faca la cererea pacientului, ci doar in situatii stricte si clare„.

Domnule Raed Arafat, vă dau o situație strictă și clară – dreptul femeii de a decide ce face cu corpul ei. Mai doriți o situație clară? Dreptul femeii de a naște în condițiile pe care le dorește, chiar dacă aceste condiții implică o intervenție chirurgicală. E suficient de clar și de strict, domnule Raed Arafat?

Mâine, poimâine, o să se trezească unul să facă o lege prin care alăptatul să fie obligatoriu.

20 comentarii la “Raed Arafat zice să nu naștem cum vrem noi

  1. Medical vorbind, cezariana nu se face la cerere, ci in urma indicatiei medicului.
    Practic, ma infior de groaza daca ar decide altcineva pentru mine cum sa scot pe teava un copil.

  2. Domnul Raed Arafat are dreptate. Nasterea nu este un proces patologic, ci unul fiziologic. Inteleg ca nu este foarte placuta si durerile sunt acerbe, dar totusi sa nu uitam faptul ca un copil nu este asemeni unei tumori care trebuie excizate, plus riscul unei interventii chirurgicale si riscurile mamei la urmatoarele sarcini/nasteri spre exemplu: ruptura uterina pe un uter cicatriceal, care de cele mai multe ori se rezolva prin histerectomie (indepartarea pe cale chirurgicala a uterului).

    • Tudor, când ai să naşti tu, ai să ai dreptul să emiţi opinii în legătură cu asta. Până atunci, argumentul principial, legat de dreptul la decizie, rămâne oricum în picioare.

  3. Eu sunt de acord cu ideea ca ‘e corpul meu si fac ce vreau cu el’ pe de alta parte si mana chirurgului e a lui si face ce vrea cu ea.
    Daca vrem sa mergem la doctor si sa ii comandam ca la restaurant sau la service-ul auto, taie-mi piciorul sting, vreau o friptura in singe, vopseste-mi masina in roz bonbon cu picatele…

  4. Cezariana e o operatie. Mie mi se pare normal ca medicul sa recomande o cezariana, nu sa o ceri, eventual sa optezi pentru sau impotriva ei daca ambele variante prezinta anumite riscuri in cazul tau. Seamana putin cu oamenii aia care au ceva defect la creier ca nu-si recunosc o mana sau un picior si vor sa le fie amputat. Adica vor ceva ce nu-i tocmai ok dar e corpul lor, deci?
    Am impresia ca cezariana asta nu e privita ca ceea ce este, o operatie cu riscurile unei operatii, si mai ales ca depinde de la persoana la persoana cum se vindeca, ok su nu. A ajuns un moft si din comoditate multe femei isi asuma niste riscuri inutile.

      • Hai sa nu ne prefacem ca doar la nasterea naturala sunt riscuri, evidentiindu-le. Din cate stiu eu, exista tehnici de imagistica care pot vedea cum e cordonul, cat de mare e fatul si daca poate trece prin canal. Mie medicul mi-a spus ca nu ma lasa natural daca fiica-mea era mai mare. Dar n-a fost asa ca totul a decurs perfect.

      • De acord şi aici intervine dreptul de a alege. Eu nu consider acceptabile riscurile naşterii vaginale, în vreme ce găsesc acceptabile riscurile naşterii prin cezariană.

        Este o chestiune de alegere. Iar dreptul de a alege este inalienabil.

    • Apropo de operaţie – tot o chestiune de alegere: eu prefer să îngrijesc o plagă pe burtă şi mi-e groază numai când mă gândesc la o tăietură în perineu.

      Nu poate Arafat să decidă chestia asta pentru mine. Numai eu sunt în măsură să decid unde prefer să am o tăietură.

      • Poate ca ai dreptate aici, vis-a-vis de preferinta localizarii unei plagi dar eu nu vorbeam de preferinte emotionale ci de riscuri, de natura riscurilor si de evitabilitatea lor. Consider ca ai dreptul de a alege la fel cum si cei ce iau antibiotice dupa ureche si fara indicatia medicului au dreptul de a alege, in principiu e problema lor daca isi fac mai mult rau decat bine si ambele alegeri pot avea implicatii si pentru ce idin jur.

  5. mi se pare firesc sa aleaga femeia modul de a naste; cunosc destule cazuri in care , dupa ce s-au chinuit 20 de ore in travaliu , medicul le face cezariana , cand putea foarte bine sa procedeze initial asa
    Depinde si de mama , sunt unele care nu vor in ruptul capului cezariana, eu cred ca cel mai bine e sa decida mama impreuna cu medicul ei; daca medicul se arata reticent de la inceput , schimbi medicul 🙂
    Daca ai bani se rezolva, daca n-ai si depinzi doar de medicul de garda de la spital…cum ti-o fi norocul… asta e sistemul nostru sanitar

  6. Vaccinurile nu trebuie administrate obligatoriu. Să le ia doar ăia care vor.
    Exact așa sună obiecția ta la sfatul ( că nu a dat lege ) unui medic.

    La fel de stupid ca idea cu scăpatul violatorului, când legea spune că aia care depune plângerea trebuie să știe de mediere, nu e obligată să o accepte și în nici un caz nu trebuie să meargă de mânuță cu acuzatul acolo.

    Articolele tale devin tot mai stupide. 😦

      • „Iar tu devii din ce în ce mai politicos, mai drăguţ şi mai inteligent”
        Și comentariile au ajuns pe măsura articolelor. Oare cât de jos poți să te duci ?

      • Păi, Alex, cred că pot să mp duc cât de jos permite WordPressul, care nu are limitator de comentarii idioate la care trebuie să răspund, așa că pagina continuă și continuă și continuă… a, stai. Pot să-ți blochez accesul, ce zici de asta? Ca să nu ajungă prea jos? 🙂 🙂 🙂

  7. „Pot să-ți blochez accesul, ce zici de asta?”
    Nu-i nevoie. Mi-am schimbat deja părerea complet în ce te privește și nu te mai deranjez.

Lasă un răspuns

