Și uite cum vom avea patru pungi de gunoi

Nu mă înțelegeți greșit, iubesc civilizația, spațiile curate, nu arunc nimic pe jos (drept pentru care am permanent diverse gunoaie prin geantă și prin buzunare). Dar am aflat de cele FIX TREI opțiuni pentru colectarea selectivă a deșeurilor, dintre care se pare că trebuie să alegem.

Toate, dar absolut toate, în loc să educe și să fie simplu de făcut, par să aibă un singur scop – sancționarea. Bani să iasă. 

Unele-s mai rele ca altele, dar hai să le luăm pe rând:

1. Două pungi de gunoi, una pentru gunoaie menajere, una pentru deșeuri reciclabile, ambele înseriate, daaa? Ca să știe statul pe cine amendează.

2. Patru pungi de gunoi, una pentru gunoaie menajere, trei pentru deșeuri reciclabile, toate înseriate, daaa? Că eu fix asta îmi doresc de la viața mea, să stau cu patru pungi de gunoi în casă, neapărat înseriate.

3. Ok, cu metoda a treia am scăpa de înseriere, dar am avea tot o mie de pungi, pardon, patru, iar vecina cea fără ocupație ar putea să facă reclamație că nu ai aruncat nușce la nușce, că altfel luăm toți amendă, că nu scăpăm de amendă, statul își vrea banii.

Și acum mă întreb și eu, ca cetățeanul care stă într-o rână și judecă situații de viață, nu de alta, dar omul e om și asta e:

 

  • Cum fac dacă rămân fără pungi înseriate? Îmi dă statul cotă de gunoi lunar și am voie un număr de pungi sau cum?
  • Cum face statul sa vadă dacă nu cumva am aruncat gunoiul în pungă neînseriată? De exemplu, în vreo pungă din alea eco (făcută din amidon de cartof, care se rupe singură în sertar și devine inutilă), de la Carrefour? Pune camere video la ghenă? Îmi numără pungile înseriate? Vine în control să vadă ce pungi am în coșul de sub chiuvetă?
  • Ce facem dacă am un vecin rău care îmi strecoară, de-al dracu’, o doză strivită de bere în punga mea înseriată, plină corect cu coji de măr?
  • Ce facem dacă se votează cu neînseriate și pe scara mea suntem doar trei apartamente care colectăm selectiv și 17 care-și bagă gunoiul alandala prin te miri ce pungă și consideră amenda taxă în paușal? De ce să plătesc eu pentru restul?

Mda. Votați, deci. Dintre trei rele, cea mai puțin rea.

Eu nu am timp să mă complic cu pungi și tâmpenii, și nici cu vecini. Am votat 1. Mă descurc eu dacă mi se termină pungile.

Îmi pare doar rău că nu e și la noi ca la Viena. Acolo arunci la ghena blocului menajerele, de la coji și resturi de alimente la cârpe vechi, pamperși și altele similare, aduni hârtie-doze-sticlă-plastic treaba ta cum și în ce, apoi ieși cu ele în ceva și, pe drum spre birou, te oprești scurt la seria de recipiente uriașe și colorate, fiecare pentru câte ceva, și zvârli acolo, frumos și elegant, ce ai de zvârlit. Iar seara, când ai chef de bere, te duci frumos la magazin, arunci sticlă cu sticlă într-un automat, și iei niște cenți pentru fiecare, cu care îți poți lua altă bere sau orice altceva din magazinul respectiv. Civilizat, fără serii și pungi colorate și vecini geană pe ghenă.

 

Lasă un răspuns

